ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת אחרי מות, “אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי”

פרשת אחרי מות, “אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי”

קובי נחושתן אפריל 22, 2019 8:53 am אין תגובות

“אין דורשין בעריות בשלושה, ולא במעשה בראשית בשניים; ולא במרכבה ביחיד, אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו” (משנה, חגיגה ב’,א’)

1- פרשה, ראש:
“אִ֥ישׁ אִישׁ֙ אֶל־כָּל־שְׁאֵ֣ר בְּשָׂר֔וֹ לֹ֥א תִקְרְב֖וּ לְגַלּ֣וֹת עֶרְוָ֑ה אֲנִ֖י יְהוָֽה” (ויקרא י”ח, ו’)
מה הקשר בפסוק בין האיסור לגילוי עריות בתוך המשפחה, ושאר הביטויים המיניים אותם הפרשה מציינת, ל “אֲנִ֖י יְהוָֽה“?
האפשרות האחת שעליה הקיום האנושי עומד כולו, קשור בהופעת וחשיפת האלוהים בליבו של האדם.
אפשר שהאל יופיע, אפשר שלא. אם יופיע בליבו של האדם, הרי שזוהי הגשמת החיים ותכלית חיי האדם.
ואם קרה שלא הופיע, ואינו ידוע, הרי שחיי האדם בוזבזו, ועיקר החיים הושמט מתוכם.
להופעת האל בליבו של האדם, יש צורות וביטויים שונים ורב גוניים. אין דרך אחת בלבד להגשמת תכלית זו.
אך הגשמתה האדם עומדת על נקודת הייחוד הפרטית שבתוכו.
כאשר נחשף אלוהים בלב האדם, אז האדם באמת מיוחד, ייחודי, ודרך אותה הייחודיות הבריאה כולה גדלה ובאה לרוויה.
דבר זה הינו תהליך מתפתח המחייב מן האדם הכנה והכשרה, רק במקרים בודדים ביותר בהיסטוריה האנושית, תהליך זה התרחש ספונטנית ללא הכנה, ללא עבודה המצריכה הכשרת קרקע נפשית לתהליך ההגשמה של התכלית.
הפרשה מגלה כי הנקודה מרכזית בתהליך זה כרוך בעיסוק נכון עם האימפולס והחיוניות המינית המולדת של האדם.
עיסוק נכון ומאוזן עימה, בנייה של פעילות מינית נכונה, קשורה ישירות לאפשרות של הופעת האל בלב האדם. ואילו סטיות מיניות מסוגים שונים, הופכות למחסום ולהפרעה בתהליך זה.

2- הפטרה, תוך:
“אַנְשֵׁי רָכִיל הָיוּ בָךְ, לְמַעַן שְׁפָךְ-דָּם; וְאֶל-הֶהָרִים אָכְלוּ בָךְ, זִמָּה עָשׂוּ בְתוֹכֵךְ. עֶרְוַת-אָב, גִּלָּה-בָךְ; טְמֵאַת הַנִּדָּה, עִנּוּ-בָךְ. וְאִישׁ אֶת-אֵשֶׁת רֵעֵהוּ, עָשָׂה תּוֹעֵבָה, וְאִישׁ אֶת-כַּלָּתוֹ, טִמֵּא בְזִמָּה; וְאִישׁ אֶת-אֲחֹתוֹ בַת-אָבִיו, עִנָּה-בָךְ. שֹׁחַד לָקְחוּ-בָךְ, לְמַעַן שְׁפָךְ-דָּם; נֶשֶׁךְ וְתַרְבִּית לָקַחַתְּ, וַתְּבַצְּעִי רֵעַיִךְ בַּעֹשֶׁק, וְאֹתִי שָׁכַחַתְּ, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה” (יחזקאל כ”ב, ט’-י”ב)
חלק זה מלמד ומספר על הקשר בין זימה וסטיות מין לירידה במוסר ההתנהגותי הבסיסי, כאשר סטייה של מין בגילוי עריות, גוררת אחריה את חיי האדם ולכן את החברה כולה למקומות בהם עיקר החיים נשתכח, הופסד. והאדם עקב כך הביא על עצמו ועל קרוביו מחלות מסוגים שונים. הפסוק מלמד כי סטיות מיניות מובילות לכשל מוסרי, המשפיע עקב כך על צורות התנהגות שנראות כלא קשורות. אך למעשה יש קשר ישיר בין “מין נכון” והתנהגות נכונה, לבין התנהגות לא נכונה של “מין לא נכון” היוצרים כשלים בהתפתחות הפוטנציאלית של האדם.
היכן הקשר בין הדברים?

3- סוף, היום, אנחנו:
רצונו וטיבעו של האימפולס המיני באדם הינו להפרות את עצמו בדבר האחר, וכן להיות הוא עצמו מופרה.
מכאן הסטייה: רצונו של מין להפרות את עצמו וכביכול לראות את עצמו כך שהוא “משכפל” את עצמו דרך מגע מיני עם האחר, גורם לאנשים לחשוב שמין בתוך המשפחה הינו דבר לגיטימי (ברוב המקרים הפתולוגיים, האב חושב כך)
המחלה אומרת שהאימפולס המיני רוצה להפרות משהו קרוב כדי ש”אני אראה מעצמי עוד”. זוהי מחלה.
מין מפרה באופן הנכון, אינו מבקש “שכפול” של עצמו, אלא נעזר באיכות המינית לשם יצירה של דבר חדש.
בשכפול העצמי אין כל חדש, יש בזבוז ריק ולכן גם אם האדם הצליח לשכפל את עצמו, זוהי תהייה מהדורה הפחותה מן המקור.
ה”היגיון” של הדחף המיני באדם הינו ברצון לשכפול עצמי. ומשם כל המחלות.
מין נכון הוא זה מפרה מביא לידי דבר חדש, שלא היה בסביבה קודם לכן. מין נכון מחדש פנימה והחוצה.
ה”החוצה” של מין נכון, קשור לילודה המביאה ילדים בריאים, שאינם שכפול של ההורים. שכפול שווה מחלה.
ה”פנימי” של מין נכון, הינו שימוש בחיוניות המינית כהכנה לשם תשתית פוטנטית המאפשרת את תהליך היצירה של תוכן נפשי חדש. לחדש חידוש המביא את התהליך היצירה, הגדילה והרב גוניות שהעולם הפנימי הפוטנציאלי ממתין לו.
שימוש נכון בחיוניות המינית קשורה ישירות למתינות, יכולת השהייה, יכולת ההמתנה. אז החיוניות המינית מכשירה את נפש האדם להולדה של תוכן ויצירה.
עבודה עם מין נכון אינה מאפשרת הדחקות, היא זקוקה לתפיסת עולם המגדרת אותה לממדים הנכונים.
תפיסת עולם נכונה מבינה את הנפיצות של האימפולס המיני מצד אחד ומאפשרת לו מקום אולם, וביחד עם זאת, מצד שני מגדרת אותו.
מין פרוע משוחרר רסן, אינו כדאי ואינו בריא לאדם, עקב המהירות בה אורח חיים זה מביא לדלדול הכוחות של האדם, ולתהליך התמכרות בנושאים רבים שאינם בונים באדם תשתית נפשית נכונה ליצירה הפנימית.
בכל תהליך יצירה פנימית, יש נגיעה אלוהית, אלוהים עצמו מעורב בתהליך היצירה.
דרך תהליך היצירה עם עבודה מינית נכונה, כך שהאימפולס המיני אינו ממכר, ואינו משכר ואינו מוביל להשחתה התנהגותית מוסרית, שם קיימת האפשרות להכשרת קרקע נפשית שדרכה האדם מכיר את “אֲנִ֖י יְהוָֽה”.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס