ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » בלוג (עמוד 4)

בלוג

כיצד ללמוד רמדי הומאופתי -ג’ – דרך נוספת

koby אוגוסט 3, 2014 2:55 pm אין תגובות

דרך נוספת ללמוד תרופות הומאופתיות.
ודרך זו קשורה להבנה כיצד “התפתח” הרמדי במהלך ה”פרובינג” (תהליך ההוכחה למה שהרמדי “יודע” לרפא) וכן לאופן הפעולה של הרמדי אל הכוח הוויטאלי. שיטת לימוד זו מחלקת כל רמדי לארבע קטגוריות, מן החשוב יותר לחשוב פחות. כמו כן מהרובד שמושפע מידית מתהליך ה”פרובינג”, לקטגוריות שנלמדו לאט עם הצטברות הניסיון של כל רמדי.

כן – תפיסת לימוד זו יונקת עצמה מן הגישה האומרת כי הכוח הוויטאלי הוא הבסיס למציאות כולה, והוא היסוד הראשון או הלבוש הראשון לביטויה של המציאות, ולכן כל ביטוי נוסף מעבר אליו, הינו “לבוש” או “שיכבה” עליו.

1- הדפוס הביו ריתמי(תנועת האנרגיה) של המערכת – האנרגיה של הרמדי, משפיעה קודם כול על הכוח הוויטאלי של המערכת האנושית, ותצור כמעט מיד שינויים שמישור האנרגטי, דבר שישפיע על תנועה אנרגטית אחרת מן הדפוס שהיה עד לנקודת זמן זו, וייצור דפוס אחר כלשהו של תנועה אנרגטית מורגשת וברורה. כמו למשל, העייפות של לייקופודיום בין 4 אח”צ ל8 בערב, משקף את התנועה הביו ריתמית של הרמדי. לאחר מכן – תנועה זו שמתבססת בתוך האורגניזם, תיצור סימפטומים שבאים במחזוריות יומית, כגון כאבי הראש של nat mur שמוחמרים ב10 בבקר. מה שיוצר דפוסיות של הופעת סימפטומים באופן מחזורי וקבוע, מתחיל בשינויי הכוח הוויטאלי, שיראה דפוסיות של תנועה קבועה במשך היום, זמנים של חולשה מול זמנים של התאוששות או כוח. אנו קוראים לזה בהומאופתיה “modalities” . ועניין הmodalities הווה את הביטוי הסימפטומטי הקרוב ביותר לשינוי הראשוני של הכוח הוויטאלי, כאשר נוצר ביו-ריתמוס אחר עם משמעות פתולוגית, ולכן דפוסיות האנרגיה וה- modalities מהווה את המישור הקרוב ביותר לכוח הוויטאלי – ולכן לשורש או לרובד הבסיסי ביותר במערכת.

2- הזיקה הפתולוגית והגופנית של כול רמדי – לכול רמדי יש זיקה ספציפית לאיברים מסוימים. ככל שהרמדי “גדול” יותר, יש לו יותר אפשריות לאיברי זיקה, אך לבסוף גם אצל ה”גדולים”, יהיה ניתן לנסח איברי זיקה בולטים באופן השפעתם על האורגניזם. למשל – cantharis עם זיקה לשלפוחית השתן, או chelidonium לכיס מרה וכבד. החשיבות שלהכיר כול רמדי עם זיקתו הפתולוגית, באה לידי ביטוי במצבים בהם אין הרבה סימפטומים או המצב הרפואי מבולבל מאוד עקב תרופות קונבנציונאליות לאחר שנים, או כאשר רואים מצב בריאותי בדרגה נמוכה מאוד, כך שאין לאורגניזם “כוח” לייצר” סימפטומים מובהקים כלשהם. כמו כן – הבנה לגבי משמעות האיבר החולה באורגניזם, משקפת דברים נוספים על החולה שאולי עדיין לא הגיע השעה שיופיעו באופן קוגניטיבי. למשל איבר הזיקה של gambogia הינה מערכת עיכול, וגם אם לא ניראה את ההופעה הנפשית של רמדי זה, אך ברובד הגופני ניראה את כל סימניו של רמדי זה, נוכל להסיק כי מאחורי הסומטיה הגופנית, יש מערכת רגשית שעדיין ממתינה ליכולת של האדם לגעת בנקודה זו. השאלה שיש לשאול לגבי gambogia – מה קרה לך שנאלצת ל”עכל” דבר מה מהר מדי, ועקב המידיות ההתמודדות עם הסיטואציה נהפכה לגופנית. נקודה נוספת, לאחר שנוצר ביו ריתמוס אחר במערכת, הגוף יגיב על זה בסימפטומים שיתפתחו לפגיעה באיבר מסוים, ומכאן הקשר והמעבר בין קטגוריה ראשונה לשנייה, כלומר – קודם שינוי אנרגטי (modalities – ביו ריתמוס) ולאחר זמן מה – סומטיה של המצב לסימפטום פיזי.

3- הרגשות האופייניים לכול רמדי – (לאורך השנים ניתן לרגשות של רמדי, תשומת לב מועדפת על פני מישורים אורגניים חשובים יותר, דבר שהוביל לבלבול ולחובר הבנה בתוך לקיחת המקרה, וכן לחוסר פרופורציה במתן חשיבות לדפוס רגשי מסוים, ומשקל סימפטומטי לא מאוזן בשקלול של האנליזה, דבר שמוביל לבעיות רבות, בעיקר במעקב-follow up – השני והשלישי.) לכול רמדי תנועה רגשית קונקרטית שנובעת מן ההטיה של הכוח הוויטאלי, כגון pulsatila מייצר תנועה משתנה ולא ברורה בדפוס – קודם כול על הכוח בוויטאלי, ולאחר מכן דרך הופעת סימנים בגוף, כמו מחזור משתנה ולא סדיר, ולבסוף – ברגשות משתנים וקיצוניים. או calcarea carbonica מתחיל בהשפעה על הוויטאליות הכללית , לאחר מכן על תופעות אפשריות של מבנה עצמות ושרירים, ולבסוף הוא מפתח חרדה ש”למצבי אין סיכויי להירפא”. יש דרך מסוימת שהאורגניזם עובר, עד למקום בו נוצר סימפטום רגשי קונקרטי. לכן סימפטומים רגשיים נחשבים ל”רחוקים” יותר ממקור החיים – הוא הכוח הוויטאלי.

4- גישת החיים של המטופל, או הפילוסופית חיים בה הוא מחזיק. אם מצב פתולוגי מסוים שוהה בתוך המערכת לאורך זמן, האדם מתרגל ל”משקפיים” של חוויה אותה הוא חווה לאורך זמן, ואז האדם נוטה לייצר “סיבה” או “היגיון” למה שהוא חש ברובד האנרגטי או הרגשי. ואז הוא מעצב לעצמו תפיסת עולם שהיא למעשה “רמדי” כלומר ביטוי נוסף לפתולוגיה שחיה אצלו. למשל – medorinum יפתח גישה זוגית בה הוא משוכנע שהאישה רוצה אותו מחוספס וקשוח, ולכן הוא ינהג בא באופן כזה, או שיזמן לחייו נשים עם איכויות זהות לתפיסה זו. או – lilium tigrinum מייצר תפיסה נוקשה של טוב ורע – מותר ואסור, ייצר בוטא מול דתיות חסודה. ולכן נראה אנשים שחיים אורך חיים כפול ומייצרים גישה שמצדיקה את הפערים הללו. Causticum מייצר לוחמניות צדקנית של חוסר צדק חברתי, ויפתח עקב כך גישות של מוסר וצדק (האם הם נכונות? גישות הצדק של רמדי זה? לפני הרמדי – לא. ולאחר הרמדי – כן, מדוע? עקב הפרקטיקה של הפילוסופיה הזאת, לפני הרמדי – הפרקטיקה תהייה לוחמנית והרסנית, ולאחר הרמדי, הפרקטיקה תהייה גמישה ומתקשרת את עצמה באופן שמביא לתוצאה הרצויה) כך שגישה פילוסופית לחיים, מהווה את השלב האחרון בלימוד הרמדי, וכן מהווה את הרובד היותר רחוק ממקור החיים – הכוח הוויטאלי.

דוגמאות לאופן לימוד זה במאמר הבא.

קרא עוד ←

כיצד ללמוד רמדי הומאופתי – חלק ב’ – ארסניקום אלבום

koby אוגוסט 2, 2014 1:01 pm 3 תגובות

לכל רמדי יש חוט שידרה – למשל – arsenicum album – חוט השידרה שלו נע סביב חווית יסוד של חוסר ביטחון שגורמת לחוסר שקט תמידי, סביב תחושת יסוד זו, נעים כל הסימפטומים של רמדי זה. הצורך לסדר וכן הנטייה הביקורתית הינה חלק מן האסטרטגיות כיצד ל”עשות” סדר וכך להשיב תחושת ביטחון בקיים. באם יהיו תופעות של דלקות, הן תופענה תמיד עם תחושת אי שקט וחרדה, כאשר הדיבור הפנימי אומר כך – “משהו רע ולא טוב בה עלי, משהו מאיים ומהרהר את כל חיי וביטחוני”. גם אם נראה ילדים קטנים אשר צריכים את הרמדי הזה, ניווכח שיש אצלם אי שקט גדול ותחושת פחד וחרדה על דבר מה שאינו ידוע. (חוסר השקט בילדים עשוי להיראות כמו חוסר השקט של rhus tox, אך בארסניקום יש חוסר שקט על בסיס נפשי ואילו ב rhus tox יש חוסר שקט על בסיס גופני) יש לארסניקום זיקה גופנית לכלי הנשימה, דבר שיבוא לידי ביטוי דרך אלרגיות, אסטמה, קשיי נשימה כלליים, וכן אפשרות לבעיות לב עם קשיי נשימה. כל זה הולך תמיד עם אותה תחושת אי ביטחון וחווית חרדה שמשהו רע יקרה בקרוב והכול יתמוטט ולא יישאר כלום.

האם יש קשר בין תחושה זו לבין הופעת הסימפטומים? ומקום הופעתם מבחינה פיזית? וודאי שיש קשר כזה, תחושת היסוד של חרדה עמוקה לגבי הקיום קשורה לריאות ועור כריאה שלישית, (ראה מאמר “הריאות“) כיוון שהריאות והעור מייצרים “גבול” שמתחם את האדם כיחידת קיום נפרדת, אז ניתן לצפות שתחושת האי שקט והחרדה “שאני עומד כל רגע למות” תשפיע על האיברים שמתחמים את האדם. (כאשר יש גורם המערער את ביטחונו של האדם, גם הגבול שלו נהפך ללא ברור ולא יציב, ולכן האיברים שמייצרים תיחום וגבול – עור וריאות, ישקפו את המקום הנפשי הזה באמצעות סימפטומים ) כן יש לראות כי אותו הסימפטום המופיע באותו איבר כגון – תהליך אסתמטי – שמופיע לאחר חצות, יכול להיות עם משמעות שונה לחלוטין, אל אף שהסימפטום זהה והאיבר בו הוא מופיע זהה כמו כן. כמו שצוין במאמר הקודם, שיכול להיות כי ארסניקום אלבום יפתח אסטמה לילית וכן kali carbonicum אף הוא יפתח תופעה זהה, וכן antimonium tartaricum כמו כן יפתח אסטה לילית, ואצל כול אחד מהם יש משמעות שונה לחלוטין לגבי הופעת החולי באותו אזור פיזי.

כל הופעת סימפטום באיבר כלשהו, מלמד על מקומו הנפשי של האדם ועל מגמה של התמרת הגורם הנפשי בסימפטום גופני.

ההחמרה של ארסניקום הינה בלילה לאחר חצות, מדוע לאחר חצות? שכן אמצע הלילה הינו זמן ביממה שהכול שקט ונח וחוזר למקומו באמצעות שינה, וכן – הלילה הינו זמן של חושך כלומר “אי ידיעה” ואין במה לאחוז ואין בהירות ברורה יותר, ולכן הנטייה לחרדה עקב ה”חושך” מגבר ותגרום לתגובות גופניות ונפשיות. על מנת שהאדם יהיה מסוגל להירדם – עליו להרפות או “להיכנע”, דבר שנראה כבלתי אפשרי לטיפוס ארסניקום, שחש את הצורך לבקר ולשלוט, כדי לחוש איזה יציבות או איזה אחיזה וביטחון במשהו. לכן נראה בארסניקום את הקושי להירדם, ואם כבר נירדם, השינה תהייה חסרת נינוחות וללא יכולת לנוח באמת.

יש אצל ארסניקום תחושת שריפה בכל מקום בגוף בו יש ביטוי סימפטומטי – תחושת השריפה של ארסניקום נובעת מן הרצון להושיט יד לחוץ מעצמו כדי שמישהו יבוא ויושיע אותו מן המצוקה בה הוא נתון, וכן תחושת שריפה נובעת מן החוסר שקט הפנימי שמייצר אש. כיוון שמצוקה זו עמוקה מאוד, האדם חש צורך למתוח את כל כוחותיו כדי להשיג איזה עזרה מאיפה שהו, דבר שמתבטא בתחושת החום והשריפה.

מאופני ביטוי אלו, אנו למדים אל הציר המרכזי של ארסניקום וכיצד הוא בא לידי ביטוי בכל אופני הסימפטומים של ארסניקום, כמו כן אנו רואים כיצד הכול סב סביב אותה תחושת יסוד בארסניקום, היא תחושת חוסר הביטחון העמוק לגבי קיומו ויציבותו.

נקודה נוספת להתבוננות הינה נקודת ההתמרה בין המישורים הגופניים למישורים נפשיים (יחסי גוף נפש) יש שנראה מצבי ארסניקום רק ברובד הגופני, ללא שום היבטים נפשיים כגון – בעיות עור כמו אגזמה בילדים ללא חרדה מיוחדת, ואז נראה את “מיוחדות” של תחושת השריפה על העור. או לחילופין – בעיות אסתמטיות ללא כל היבט נפשי מיוחד, ואז נראה את תחושת השריפה וצמא שמייחדים את ארסניקום. כמו כן מבחינה קלינית, ניתן לראות מקרים של ארסניקום רק במישור הנפשי ללא סימפטומים גופניים מיוחדים, ואז נראה את חרדת היסוד של ארסניקום באופן מובהק ועוצמתי. וכמובן שיש אפשרות ונראה מצבים מעורבים של תופעות גופניות ונפשיות כאחד.

מה מכתיב את כלל ההתמרה של סימפטומים מאיבר לאיבר או מרובד לרובד? מי ש”מנהל” את מהלך התנועה הזו, הינו ה”כוח הויטאלי” או ה”צ’י” או אנרגיה בפשטות, אנרגיה זו שורה בכול ומזינה את הכול ומחייה את הכול, ומאפשרת קיום וחיים. כאשר המוטיב המרכזי שמאחורי תנועת האנרגיה הזו, הינו עיקרון שמירת החיים ותפקודם המלא האופטימאלי האפשרי בכול זמן נתון לאדם, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית ורוחנית, כאשר האיזון המערכתי שאנרגיה זו יוצרת, מאפשר את תנועת החיים ולכיוון הגשמת תכליתם על פי מקום בזמן הווה. יש פעמים שמה שישרת את האדם ואת התפתחותו, יופיע דווקא דרך סימפטומים גופניים שיראו כהפרעה מסוימת, ויש שמה שישרת טוב יותר את האדם, יבוא לידי ביטוי בתופעות נפשיות מגבילות או חוסמות. כיוון שהאנרגיה עומדת מאחורי מהלך זה, ניתן להסיק שתופעות של קושי או חולי או מאבק הבאים על האדם, הינם לטובתו לחלוטין. אך אין הכוונה שמתוך הנחה כי ייסורים שבאו לאדם, הם בעבורו, ולא כנגדו. אין זה אומר שכעת עליו לשמוח ולנוח בתוך הייסורים, שכן כול הסימנים של חולי שבאים על האדם, באים על מנת שלעורר אותו למשהו, דבר מה שלא ראה או לא מבין נכון, רבדים נפשיים שבמשך זמן רב התעלם ולא רצה לפגוש בתוכו, כך שאין הכוונה בדברים הלו לצור פסיביות כנועה של האדם, מתוך גישה שכול חולי הינו בעבורו, אלא להראות את חוסר המקריות המכוונת של כול חולי, ומה הוא בה לשקף לטובת ההתפתחות והאבולוציה הנפשית רוחנית של האדם. ההתפתחות אבולוציונית של האדם עומד כעיקרון יסוד מאחורי תנועת החיים ומאחורי הופעתם של סימפטומים וחולי.

קרא עוד ←

כיצד ללמוד “רמדי” הומאופתי – חלק א’

koby אוגוסט 1, 2014 5:41 pm אין תגובות

“מי שנטש את ההבל, כמוהו כתינוק” (לאו טזה- טאו טה צ’ינג – נ”ה)

לכול צורת קיום בעולם, יש חוט שידרה – מרכז או ציר – אשר כול אברי גופו, או אברי הביטוי שלו, נעים סביב אותו הציר. לגוף האדם יש ציר או חוט שידרה כשם שלעץ יש מרכז המכונה גזע, כך לעולם החי כולו – לכול מין ומין יש את הציר של מבנה גופו או נפשו אשר אותו הציר מהווה את המרכז ואת הנקודה הפנימית אשר מאחדת סביבה את כול ביטויו של אותו החי. אם יש לאדם ידיעה והכרה של אותו יסוד פנימי או ציר (גופני או נפשי) אזי האדם אוחז במרכז העניין וכך הוא זוכה לידיעת יסוד שכול הפרטים השונים של אותו ייצור חי נסמכים עליה. מכיוון של פרטי גופו האדם הינם ביטוי לציר היסוד הפנימי שלו, אזי על פי אבריו ניתן להסיק על היסוד העמוק שלו. שכן כול האיברים הינם ההמשכיות (extention) של המרכז, כול האיברים מבטאים את המרכז וניזונים מן החיות שלו. לכן כל כך חשובה ההבנה של מהו המרכז – מי שאוחז במרכז של משהו, אוחז בכל פרטיו בעת ובעונה אחת. זה מה שמכונה “ידיעת מהות”, ידיעת מרכז הדבר אשר באמצעותו כול הפרטים מובנים וכן הכול מובן בסדר מופתי, שמסתדר בהיגיון צרוף, סביב נקודת המהות. אם נקודת המהות לא הובנה כראוי, או שיש כי האדם מדמה לעצמו כי יודע הוא (שעה שאינו יודע) וכן אדם שחש את המבוכה והבלבול של המחסור בהבנה, אזי האדם חי במבוכה גדולה ועל בסיס מבוכה זו, האדם נוטה לפעול בחוסר שיקול דעת ולעשות שגיאות או טעויות רבות, אשר תוצאותיהן עשויות להיות מורכבות והרות גורל.

סימנים לאדם שיודע – ביטחון שקט ועמוק, ניראה כמהסס בכול, זהיר, עניו, וותרן, פשוט, ידיעת הזמניות וחלופת הזמן, ידיעת היחסיות של מה שהוא אוחז בו, קבלה מלאה של מציאותו היחסית, יכולת פנימית של קבלת האחר השונה ממנו וכן יכולת גמישות פנימית של שינוי עצמי ללא נוקשות יתר במה שיש לו כעת, גישת יסוד של הומור סלחנות וחסד למוגבלות של עצמו ושל הסובב, בגרות נפשית עמוקה שאינה רואה עצמה כמרכז. (איכויות של אדם “צעיר” – אין קשר לגיל כרונולוגי)

סימנים לאדם שאינו יודע – נוקשות, פנטיות, חד צדדיות, “אני צודק – אתה טועה”, עקשנות, יהירות, ביטחון רברבני, נטייה לשפוט את הסובב לחומרה. (איכויות של אדם “זקן” –אין קשר לגיל כרונולוגי)

כשם שלאדם או לעולם החי וכן לעולם הצומח, יש מרכז וציר, שכל ביטויו השונים הינם שלוחות וזרועות של אותו מרכז, כך גם
לכול “רמדי” או תרופה הומאופתית, יש ציר ומרכז, אשר אם אותו ציר וחוט שידרה של ה”רמדי” נתפס והובן כראוי, אזי יש להומאופת הבנת יסוד לגבי ה”רמדי” – מהו איכותו ומה הוא מסוגל לעשות הכול מצב קליני נתון. ובאם ההומאופת מבין את המרכז של ה”רמדי”, אזי כול הפרטים הקטנים על שלל הגוונים שלהם, מסתדרים ומובנים באופן מופתי, ונוצר היגיון פשוט ועמוק לגבי האיכות הבסיסית של אותו ה”רמדי” על כול שלל ההיבטים שלו. לכול “רמדי” כידוע, יש הרבה מאוד סימפטומים, ואם הניסיון ללמוד “רמדי” הינו על פי שלל הסימפטומים, אזי נוצר תהליך סיזיפי וקשה ללמידה. לרוב קשה ללמוד כך שכן לא תמיד ניתן למצוא את ההיגיון הפנימי של ה”רמדי” רק לפי לימוד הסימפטומים שלו, ולכן יש תחושת בלבול ומבוכה, עם חוסר וודאות לגבי האפשרות לבחור סימפטומים נכונים ולהבין את המשמעות שלהם ביחס להופעתם אצל המטופל.

(ליחס של הופעת הסימפטום אצל מטופל, יש משמעות עצומה, שכן אותו הסימפטום המופיע אצל שלושה אנשים שונים, משקף דבר אחר, למשל – הסימפטום של בחילה בזמן נסיעה באוטו, אצל אחד זה תוצאה של מע’ עצבית חלשה, אצל האחר תוצר של רגישות בעצב האוזן הפנימית לאחר דלקת מקומית, ואצל השלישי תוצר של הרעלת מזון או רעל אחר, אשר הוציא את איזון מן המערכת –כך שלא הסימפטום לבדו חשוב, אלא האופן בו הסימפטום מופיע אצל המטופל – דבר שלא שיכול להיראות בלימוד שטחי של המטריה מדיקה ההומאופתית, כאשר לומדים מה שניקרא בהומאופתיה flat material medica, אך אם יש הבנה לגבי הציר של ה”רמדי, וכן ולגבי משמעות הופעתו אצל המטופל, אזי קל וברור לבחור את ה”רמדי הנכון)

יש שלומדים את המטריה מדיקה בעל פה, על מנת שלהכיר את כלל ההיבטים של ה”רמדי” בעל פה, אך זוהי עבודה קשה מאוד ולא תמיד נותנת את הפרי הרצוי שהוא היכולת להכיר ב”רמדי ” הרלוונטי במצבים קליניים בזמן הופעתם, וזה עקב מירב הפרטים ואין סוף הזווית של כול “רמדי” שניראה מבחוץ כנטול הגיון. השאיפה של הלימוד של המטריה מדיקה צריך להיות בלתפוס את העיקר ואת הציר (חוט שידרה) של כול “רמדי”, ואז הלימוד נהפך להגיוני וקל וכן מאפשר ללומד לזכור את שלל הפרטים, דבר הנהפך למלאכה קלה יותר שכן ההיגיון מראה את משמעות הסימפטום ביחס לציר, ואז יש לו משמעות וסיבה. וכשיש סיבה והיגיון למהלך לימודי זה, יש אפשרות לזכור ולהטמיע את הידע הרחב הזה.
על דוגמאות של “רמדיס” מן המטריה מדיקה ועל איך ללמוד, וכן על דוגמאות קליניות, כל זה במאמר הבא.

קרא עוד ←
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס