ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » פנחס בן יאיר » לאלו ההולכים בדרך – זריזות

לאלו ההולכים בדרך – זריזות

קובי נחושתן אפריל 6, 2020 5:44 am אין תגובות

הדרך מתחילה בשלב ה”זריזות”. עד לנקודה זו אין האדם בדרך.
מהי מידת ה”זריזות”?
זוהי הדחיפות שהאדם חש כאשר לפתע הוא מבחין כי הוא עומד לאחר את ה”רכבת”.
כמו סטודנט באוניברסיטה המתעורר חודש לפני סיום הלימודים, לאחר שבזבז את רוב זמנו בבלויים שונים, והוא לפתע קם מחלום ותרדמה ומבין כי אם לא יתעורר עכשיו, בזה הרגע ממש, ויגייס את כל כוחותיו ואת כל המשאבים שיש לו, הוא עשוי לאבד את ההזדמנות שניתנה לו.
הוא מבין שיש לא רק הזדמנות אחת, והיא מתרחשת עכשיו. לא מחר ולא אחר כך. אלא עכשיו.
תחושת הדחיפות גורמת לו לגייס את כל כוחותיו למען המטרה, למען ההצלחה. למען הידיעה שאם הוא יפספס את אותה ההזדמנות, הוא עומד לאחר את הרכבת של תנועת החיים. הוא לא יהיה עליה כשהיא תמשיך ותיסע .

התחושה כי הוא עשוי להחמיץ את הזכות להיות על הרכבת, צורבת בו את הנשמה עמוק. אז חל בו שינוי עמוק הקוטע ממנו באופן יסודי את אופן חייו הקודמים.

שלב זה הינו יסודי ובסיסי, הגורם לאדם לעמוד על נקודת העיקר של חייו ולבחור בחירה אחת בלבד:
או שיעבוד וייתן את כל כולו, בכל מאודו ונפשו למען הדבר, למען ההגשמה של התכלית. או שימשיך את השינה העמוקה של חיי השעה, של חיי בלבול וטעייה, של חיים שהמוטיב המרכזי שלהם הוא “זרימה”, כמו שמקובל לומר היום: “תזרום”.
לזרום זו דרך אחרת כדי לומר, תהייה חופשי, אל תתקע, תהייה פתוח, תאפשר לעצמך להתמזג עם האווירה של מה שקורה סביבך. תהנה, אל תתעמק יותר מדי, על תסבך את עצמך בשאלות או בנושאים כלשהם המחייבים ממך מאמץ, מחויבות, או השקעה של כוחות למשך זמן.
גישת ה”תזרום” אינה מועילה ואף מסוכנת לאדם שרק התעורר ועלה לשלב ה”זריזות”.
היא עלולה להרדים, לגרום לו לאבד את המומנטום, ולצור בו רפיון בתוך תחושת הדחיפות והצורך להתמיד לאורך זמן שנראה שעלול להיות על פני תקופת זמן ממושכת.

החברה בסביבתו של אדם שעלה לשלב ה”זריזות” היא זו המהווה מכשול גדול במקום זה.
כעת הכל תלוי בדרגת הבערה פנימית שיש באדם בשלב זה, לאור תחושת ההפסד האפשרית של דבר מה עיקרי ביותר של חייו, והאם יהיה בידו להתעקש מול כוחות נגדיים שינסו לכבות בו את הלהבה.
זוהי להבה שיש לחזק להעצים.

לכל אדם יש את ה”רכבת” שלו. ואם האדם התמהמה למשך זמן במקום מסוים, קיים סיכוי שהוא יאבד את הזדמנות החיים שניתנה בידיו. אין הפסד קשה מזה, אין מפלה עמוקה מזו.

בדרך כלל אנשים מתעוררים קצת לפני הסוף. כאשר הסוף קרב, והאדם מגיע לסוף הזמן הקצוב לשלב מסוים, קול שריקת הקטר מעורר את ליבו של האדם, והוא מתעורר לראות את עצמו מול ההגשמה של התכלית האישית שלו. בדרך כלל הדבר מעורר באדם תחושה קשה של דחיפות, אשר אותה יש לחזק ולקדם.

יש שני מצבי דחיפות:
1- במצב הראשון קיימת תחושת דחיפות לא נכונה מובילה לפאניקה, לחרדה, לשיתוק ממה שאדם מבין ורואה על עצמו. הפער בין איפה שהוא היום למקום שבו היה אמור להיות, הינו גדול, ומתעורר בו הספק שאולי אין בו את מה שנדרש על מנת להצליח לגשר עליו בזמן כה מוגבל. דבר זה מוביל לייאוש ולרפיון ידיים. מצב זה מתרחש עקב תגובת האדם לעולם החיצוני. האדם מאבד עקב כך את הקשר והקשב הראשוני הפנימי שדחף אותו ל”זריזות”.

2- במצב השני האדם לא איבד קשר אקטיבי עם עצמו ועם היסוד שהתעורר בתוכו והחל לנוע לשמע קריאת הקטר. כאן, תחושת דחיפות נכונה הופכת את האדם למעשי ביותר, ליעיל בזמן ובמשאבים. לאדם המחשב היטב כל צעד מצעדיו. כל דקה ביומו הופכת לבעלת ערך שלא ניתן להפסיד, ואף לא רגע קט. הוא הופך ליסודי, לענייני, למזוקק בידיעה של מהו העיקר ומהו הטפל במה שהוא עוסק עימו. אין בו פחד מן העולם כולו. החרדה שמפעמת בו היא אחת: שקיימת האפשרות שהוא לא יצליח. וחרדה זו אינה משתקת ואף לא מרפה את ידיו. היא מהווה מנוע נוסף הדוחף קדימה והופך אותו ליסודי יותר בפעולותיו.
הוא הופך להיות זריז, כיוון שלא נותר יותר חלל להתמהמהות. הוא החלטי, ישיר, מאוד ממוקד.

כלפי העולם הוא עשוי להיות בוטה, אולי אפילו גס רוח ולא מתחשב. העולם יבוא אליו בביקורת, המנסה להחזירו למקומו הקודם.
העולם אינו אוהב אנשים “זריזים”. אנשים אלו משקפים לעולם את תרדמתו. הזריזות הינה מראה לוויתור על מה שחשוב באמת לטובת הכלום היום יומי. לכן הזריזות תאלץ להתמודד מול הניסיון להפעיל עליה את מכבש הכוח כדי שתעזוב את ה”שיגעונות” והאדם הזריז יחזור למה שהיה קודם.

ההתמודדות של אדם ב”זריזות” מול העולם הינה חלק מן הניסיון של אותו האדם. עליו לעמוד מולו ולהתמודד מול קולות נגדיים חזקים, ולהאמין לדבר פנימי שהוא חש אינטואיטיבית ואינו יודע כיצד להצדיק את דרכו מול העולם. עליו להישמע לקול הפנימי, למרות שקול זה לרוב עדיין לא בשל ולא מודע לחלוטין, עדיין רך וצעיר. אמנם האדם חש את הדבר בכל תא בגופו, בכל נימי נפשו, אך אין לו מילים היודעות לתאר את עולמו הפנימי, את נקודת הבערה הדוחפת אותו למהלך קיומי חד צדדי ואולי אף קיצוני.

כאשר ילך ויתמיד בדרכו, תתברר בתוכו נקודת הבערה ומה שמאחוריה, והוא יידע כיצד
להעביר את סגולותיו לדבר שניתן לתקשר את עצמו בעולם. דבר זה מחייב זמן של הבשלה, ההבשלה בשלב ה”זריזות” באה לידי ביטוי בהתמדה בכוח הדוחף, בבערה הפנימית שאין ממנה מנוח.
ולתת לאותה הבערה להוביל ולחצוב את הדרך.

שלב ה”זריזות” אופייני בדרך כלל בגיל צעיר, כאשר כוחותיו של אדם עומדים לו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

כליות כ”ה, שלבי ההתפתחות י”ז, העבודה ו’ – ארכיטיפ קי”ח

קובי נחושתן אפריל 1, 2020

י”ד – בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”בן מאה”: אין

כליות כ”ד, שלבי ההתפתחות ט”ז, העבודה ה’ – ארכיטיפ קי”ז

קובי נחושתן מרץ 30, 2020

י”ב – בן שמונים לגבורה: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”גבורה”: ילד זה מגלה את איכות הגבורה במובן

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (77)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (171)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (10)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (15)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס