ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » התעטשות (אפצ’י) א’, ארכיטיפ צ”ב

התעטשות (אפצ’י) א’, ארכיטיפ צ”ב

קובי נחושתן פברואר 18, 2020 6:19 am אין תגובות

“מיום שנבראו שמים וארץ לא היה אדם חולה. אלא אם היה בדרך או בשוק היה עוטש (מתעטש)והיה נשמתו יוצאה מנחיריו. עד שבא יעקב אבינו בקש רחמים על זאת ואמר לפניו: רבון כל העולמים! אל תקח את נפשי ממני עד שאצוה את בני ובני ביתי. ונעתר לו הקב”ה שנאמר: ‘ויהי אחרי הדברים האלה ויאמר ליוסף הנה אביך חולה’. ושמעו הדברים כל עמי הארץ, ותמהו; שלא היה כמותו מיום שנבראו שמים וארץ” (פרקי דרבי אליעזר נ”ב)

התעטשות זהו רפלקס (לרוב רפלקס לא רצוני) של כלי נשימה עליונים, בעיקר של האף, המהווה חלק מתהליך הניקוי וההגנה של כלי הנשימה מפני גורמים שונים הזרים למערכת. אשר הצטברותם עשויה לחולל מחלות שונות, ולכן יש צורך אורגני לפנות אותם לצורכי ניקוי כלי נשימה עליונים.

האף הינו האיבר המעורב ברפלקס העיטוש, לכן רפלקס העיטוש קשור לחוש הריח ולתהליכי הנשימה מן האף.
האף וחוש הריח קשורים לחיבור, קומוניקציה וסינכרוניזציה עם העולם החיצוני. לכן כל חולי שהאף קשור בו, מלמד על רגישות של האדם באינטראקציה עם העולם הסובב.

ברוב המקרים עיטוש קשור לתהליכים אלרגניים, הקשורים לרגישות סביבתית, או עונתית.
עיטוש אלרגני משקף על רגישות בתקשורת אקטיבית עם העולם. יש באדם רגישות גבוהה עד לדרגה של תחושה כי הסביבה החיצונית “אלימה” בנוכחות שלה, והאדם עצמו פגיע ורגיש מול סביבה אגרסיבית. לכן האדם מתפתח תהליך אלרגני עם עיטוש.

עיטוש מלמד כי האדם מאבד את היציבות ואת ה”מרכז” שלו עקב האינטראקציה עם העולם הסובב.
יש לאדם “מרכז” מודע שהאדם מכיר בתוכו, אך מרכז זה חשוף ורגיש, ומושפע בקלות לאור תקשורת סביבתית.
אדם חש כי הוא חסר הגנה וכי השפעות חיצוניות חודרות עליו ומשבשות את ה”גרוויטציה” הנפשית שלו. האדמה שלו מתערערת.
עניין העיטוש אם כן, הינו להוציא מן המערכת את הגורם הסביבתי שחדר לתוך נפש האדם ומהווה גורם מערער, היוצר אי יציבות ומשבש את ההרמוניה הפנימית של האדם.

עיטוש המתעורר בחשיפה לאקלים (כגון, אבק, חמסין, אביב, שערות חתולים וכו’) מסוים מלמד על רגישות מבנית אלרגנית. יש באדם נטייה גופנית נפשית (מן הזווית המולדת, בדרך כלל) למצבים מסוימים, אשר חשיפה להם מעוררת את ההליך האלרגני.
אך כאשר האדם אינו אלרגי בדפוס מוכר, צפוי וידוע. ויש גלי עיטוש המופיעים באופן מקרי. יש צורך לזהות את הנסיבות בהם העיטוש מתעורר, ולאור איזה מצב נפשי התעורר העיטוש.

דוגמאות נפוצות:

א- נער\ה צעיר שחוזר לבית הוריו, ושם בבית ההורים הוא מפתח תהליך אלרגני של עיטוש. זוהי אינדיקציה שהשהות בבית ההורים מהווה סוג של חדירה או הפרעה בתהליך ההתגבשות הנפשית של הנער. הנער זקוק לסביבה שם הוא מתמודד לבדו, וכך הוא נבנה ומחזק את היסוד הפנימי בזהות שלו. בבית ההורים הוא כביכול חוזר להיות ה”ילד” דבר שערער את הצורך להפוך ל”מבוגר”.
ב- אדם נפתח תהליך אלרגני ועיטוש בתחילת השבוע, או לאחר סוף השבוע
ביטוי ל”אלרגיה” של האדם למקום העבודה, או לקושי של לפתוח שבוע חדש עם כל סוגי ההתמודדויות שהשבוע מביא עמו.
מקום העבודה גורם לערעור פנימי באדם, המרכז שלו נפגע, אך האדם נאלץ להתמודד, דבר הגורם לתגובות אלרגניות עם עיטוש.
ג- אדם חוזר לביתו בערב, לאחר יום עבודה, ובבית כאשר הוא נכנס, בא גל של עיטושים.
זוהי אינדיקציה לקושי של האדם בתוך ביתו, אולי לאור יחסים בבית עם משהו מבני הבית, אולי לאור הקושי בהמשך יום העבודה והקושי להמשיך את המסע של היום.
החוויה של “בית” גורמת לאדם חולשה וערעור פנימי.
ד- סטודנט צעיר, המשתדל בכל כוחו לאמץ את “שרירי המוח”, כדי להבין וללמוד, אך הוא חש קושי גדול, כמו שהמוח לא מצליח לקלוט למרות המאמץ הסיזיפי.
אז הוא מתפתח סימפטומים של אלרגיה עם עיטוש.
המאמץ הלימודי אינו טבעי לאותו האדם, עליו כביכול לבנות בתוכו איכות שאין לו אותה באופן טבעי. והמאמץ לריכוז או למידה גורמת לאדם לפיזור של יסוד פנימי בזהות שלו. הוא כמו שמתפזר ברוח ושוכח את עצמו לאור הקושי הלימודי. זהו המקום שם מופיע התהליך האלרגני עם עיטוש המלמד על סוג הקושי שהוא חווה.

אם כן, רפלקס העיטוש ומגמתו:
להשיב לאדם את המרכז הפנימי שהתערער לאור אינטראקציה עם העולם החיצוני. וזאת על ידי דחייה של הגורם החיצוני שחדר פנימה לתוכו.

אפצ'י התעטשות עיטוש

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

מפגש רביעי בנושא נבואה ישראלית בת זמננו

קובי נחושתן פברואר 1, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (41)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (181)
  • ספרים (1)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס