ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » ארכיטיפ כ’ – עור ג’, פתולוגיות, אקנה

ארכיטיפ כ’ – עור ג’, פתולוגיות, אקנה

קובי נחושתן מרץ 31, 2019 1:36 pm אין תגובות

בדרך כלל, אקנה הינה תופעה המופיעה בגיל הנעורים, תופעה מגיבה לשינויים ההורמונליים.
יש מקרים, בדרך כלל בנשים, בגיל מבוגר יותר, ואף בתהליך גיל המעבר, שאז יש שינויים הורמונאליים, וניתן לראות במקרים מסוימים את תופעת האקנה בנשים בוגרות.
אקנה הינה תופעה דלקתית על פני העור. ברוב המקרים העור נוטה להיות שומני יותר בטקסטורה שלו.
מוקדי דלקת באקנה אופייניים בריכוז באזורים מסוימים, כאשר ברוב המקרים אלו פצעים תת עוריים, ולעיתים פצעים מוגלתיים על פני שכבת העור החיצונית.

אקנה מבטא בכל הגילים, שינוי פנימי המוביל לתחושת בלבול ביחסים של האדם עם העולם.
האדם עובר שינוי, ועדיין לא מוצא את מקומו החדש וכיצד לבטא את עצמו כאדם שמשתנה או שהשתנה, באופן שהאדם עצמו חש בנוחות עם צורות הביטוי החדשות שלו.
לכן אקנה הינו ביטוי למלחמה ומאבק, אשר קורה למציאת גבול חדש של האדם מול העולם לאור תהליך ההשתנות אותו הוא עבר, או עובר עדיין.

השינוי שהאדם עובר גורם לתחושת איבוד ה”אדמה” המוכרת לו, דבר שיוצר בנער, נערה, מתח רב.
מתח זה גורם לאיבוד גבול ופרופורציה מול הורים, מסגרת, או כל דבר אחר המייצג לנער, נערה, סמכות המייצגת גבולות, הם חשים צורך להיאבק במשהו, כדי להגדיר את עצמם מחדש.
תופעה זו נכונה גם בנשים בוגרות אשר לפתע יש הופעה מחודשת ספונטאנית של אקנה.

ככל שפצעי האקנה הינם עמוקים יותר, תת עוריים יותר, הדבר מצביע על כעס עמוק, תסכול עמוק, חוסר אונים מול תחושה של “אף אחד לא מבין אותי, אני לבד בעולם, נאבק בעולם לבדי”.
באופן חלקי, הם צודקים, זהו סוג של שלב התפתחותי הנגלה גם במובן הסומטי דרך העור, המאפשר לנער, נערה, לרכוש לעצמם תחושת זהות מתגבשת נכונה לאיכות נפשם.

פצעים על פני העור שאינם תת עוריים, מצביעים על תהליך יחסית פחות כואב ועמוק, עם פחות כעס ומרמור מול העולם. יש להם יותר יכולת תקשורת להסביר את מצבם לעולם, ביחס לפצעים תת עוריים.

ברוב המקרים אקנה מקבל בנערים ונערות, משמעות עצומה מן הזווית החברתית, על כיצד הן נראות, ומה זה אומר על ההופעה החברתית שלהן. זהו חלק מן הקושי בתקופת זמן זו של גבול עצמי לא ברור, לאור זהות משתנה, כאשר התהודה הבאה מן החוץ חשובה לנערה מן הפנים שלה, למרות שהפנים בתוכה מאוד עוצמתי, עם רבדים שונים ועמוקים.

גם באקנה מתעוררות שאלות על הגבול בין הנער, נערה, לעולם. על היחסים, על מקומם ועד כמה מותר ואסור להם לאור תהליך ההתפתחות ושינוי לכיוון הגברות המביאה עימה שאלות על אחריות, מותר ואסור.
מכיוון שמקום זה מתגבש ועדיין אינו ברור, זוהי הסיבה לסומטיזציה שלו באקנה, בנערים ונערות.
תהליך ההיעלמות הטבעית של אקנה, הינה חלק אורגני בתהליך ההתהוות של בניית גבולות ברורים לאדם. גבול המאפשר לו או לה, ידיעה עצמית, עם ביטחון בתנועה החברתית. אז בדרך כלל האקנה חולף.

גם כאן – יש משמעות רבה, למיקומו של האקנה על הפנים או על הגוף. המיקום של האקנה מאפשר להבין על הטריטוריה שם יש אתגר לנער – נערה, לגבי נושא הגבול הלא ברור.

הינה כמה דוגמאות מאפיינות:

1- אקנה על המצח:
מאמץ “לפתור” את הקושי החדש דרך עובדה עם האינטלקט. השכל הינו המקום בו מתרחשת המלחמה או המאבק לשם מציאה של “אדמה” או גבול חדש.

2- אקנה על הלחיים:
קושי בנושא קשר אינטימי, לאו דווקא זוגי, אלא במובן של תקשורת לב ללב, לשתף את הרגשות. קושי ליצור מצב של נינוחות שם ניתן לשתף וכך להקל על העומס הרגשי. הגבול של “לשמור לעצמי” מול להיפתח לאחר. וכן קושי באסטרטגיה של “האם להיות נחמד” מול “עד כמה להיות קשה ואסרטיבי”

3- אקנה על הסנטר:
אתגר ומאבק על נושא “רצון של מי יותר חזק, שלי או של ההורים, או המסגרת מסביב”
בדרך כלל נערים, נערות, חזקים, עם כוח רצון חזק, אך ללא הידיעה כיצד ולאן לנתב את הכוחות שלהם, לכן עצם הכוח המתעורר, מעלה קונפליקט ומאבק מול העולם, עם הרבה אמוציות וגם תפיסות אידיאיות המצדיקות את דרכם – דרכן. יש להם נטייה לצור קונפליקטים חזיתיים מול מי שמייצג עבורם סמכות.
הם שואלים בהתרסה את המורה או את ההורה ” מתוך איזו הנחה אתה יוצא שאתה חושב שאני צריך להתכופף מולך? איזה הצדקה יש אתה נותן לעצמך בכך שאתה שם את עצמך כדמות חינוכית או סמכותית מולי? אני יודע יותר טוב ממך”

4- אקנה על הגב העליון:
תחושה והבנה שהם מתבגרים, ומשמעות הבגרות הינה בלקיחת אחריות. אי הידיעה על משמעותה של אחריות זו, “האם העולם כולו על כתפי”, “מהי המידה הנכונה של האחריות שלי על עצמי”,
“האם יש שותפות בלקיחת האחריות, או שאני לגמרי בודד במערכה של החיים”
סביב אי ידיעת הגבול והפרופורציה של שאלות אלו, יש סומטיזציה של אקנה על הגב.

5- אקנה על החזה:
“קיים בי צורך עצום שכולם יכירו ויראו את מי שאני, את האיכות שלי, עד כמה אני מיוחד, ושונה” ועוד על הדרך הזו, של הצורך להיראות, אם תחושה ש”אף אחד לא רואה ולא מזהה אותי”.
אם אי ההבנה, אי הידיעה על גבול הנכון כיצד להיראות בעולם כף ש”אני” אראה.
אז יש סומטיזציה של אקנה על החזה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס