ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » הומאופתיה » מיאזמות – מיאזמת אבק חיי היום יום – חלק ג’

מיאזמות – מיאזמת אבק חיי היום יום – חלק ג’

koby פברואר 20, 2016 5:04 pm אין תגובות

“כל הדברים הנוצָרים אינם ממשיים. אם החוכמה גורמת לנו להבין זאת פעם אחת ולתמיד, אנו חסינים בפני כל המכאובים” (סידהרתא גוטמא –בודהה – ספר המאמרות)

אבק חיי היום יום, נערם ומתאסף בנפש האדם. יש לאבק היום יום משקל סגולי שנהפך לכבד יותר ויותר. אבק היום יום – משמעתו – התוצאות של ההתמודדויות האין סופיות שיש לכל אחד מאיתנו –הפרנסה, גידול הילדים, הצורך החברתי, החזון האישי –אם אתה בדרך או לא, התמודדויות עם חיי משפחה, מנהל קשוח ודורשני, ועוד אין סוף. התוצאות הינן העייפות, התשישות, הלאות המצטברת, רגשות נגטיביים ועוד. יש אפשרות שאורח חיים ותוצאותיו יהפוך בעצמו ל”מיאזמה” (שיכבה, ציפוי, מעטה) ואז שיכבת אבק זו מצטברת עד לדרגה שהיא נהפכת לחלק מזהות האדם. האדם חש עצמו דרך אבק היום יום המצטבר, וכבר אינו יכול או יודע להפריד את מהותו וזהותו הראשונית – מן האבק שהצטבר. אדם שחיי אורח חיים למשך תקופת זמן מספקת – כמו ונכנע לקושי לשנות. אבק היום יום מכתיב דינאמיקה שנהפכת לגולם שקם על יוצרו, ולאחר זמן מה האדם כמו ונקבר מן האבק של היום יום. הקושי בלשנות קשור בנוחות שנוצרה סביב ההרגלים (גם אם מדובר בהרגלים נגטיביים) וכן בעיוורון שיש לכוחו של הרגל. ההרגל גורם לעיוורון ולהזדהות עמוקה של האדם עם מה שהוא עוסק ועם תוכן חיים שהוא מייצר לעצמו. לאחר זמן מה – תוצאות חייו אינן בהכרח מופרדות מן הזהות הבסיסית שלו והוא חש זהות מלאה עם מערכת קיום שנבנתה סביבו, משפחה, עבודה, מחויבויות למעגלים שונים ועוד. ככל שההזדהות הזו הינה עמוקה יותר, כך האדם “ישן” יותר וכך אבק היום יום – משקלו גדול יותר על נפשו של האדם. ההזדהות עם רגש מסוים או עם מעמד וסטטוס חברתי מסוים ועוד, מלבישים על האדם מישורים התנהגותיים שאינם עולים בקנה אחד עם איכותו הפנימית. פיצול זה אינו נסבל באדם לאורך זמן – ולאחר זמן מה יקרה משהו לאדם או באדם,שישקף את ה”שקר” שהתלבש על נפשו. במצבים אלו המחלה הינה “ברכה” הבאה לעורר את האדם לנקות משהו מתוכו. לעיתים החולי הינו האפשרות להתעוררות ממצבו של אותו האדם. חולי המביא להתעוררות, ובדק בית ולחשבון נפש של האדם עם עצמו , משקף תהליך נכון וחיובי של סילוק האבק הקשור למיאזמה נרכשת.

העיוורון הינו תוצאה של טשטוש ההבחנה בין “מי אני” אל מול “מה אני עושה”, וכן עייפות החומר והחולשה מול כוח חיצוני הגורם לוויתור על מה שעקרוני לאדם מסוים, ולאט ובהדרגה האדם “שוכח” ונהפך לעיוור למה שחשוב לו ולמה שעקרוני להתפתחות שלו. העיוורון מתבטא במכאניות התנהגותית שאינה שואלת או מבקשת דבר מה, היא מתרצה, מאבדת את ההתבוננות ואת תשומת הלב המבחינה בין דקויות, האדם העיוור מפסיק לחוש ולראות דקויות של רגש והבנה, על אף שמקום זה היה בו מלכתחילה.

ככל שהזדהות זו עם מבנה חיי היום יום שלו עמוקים יותר, והעומס של האבק עולה ברבדיו, האדם יפתח מחלות וסימפטומים שיבטאו את מה שהצטבר בו. זהו המקום בו אדם מפתח חולי המתבטא ב”רמדי” שאינו קשור לטבעו הפנימי של המטופל, אלא לשכבה שהיא תוצר של אורח חיים מסוים הבא לידי ביטוי עם תסמינים קליניים שיראו “רמדי” שמבטא תוצר חיים. אורח החיים מפתח עוד מיאזמה על התשתית המולדת, דבר שהופך את תהליך הטיפול למורכב יותר, שכן יש ורמדי באמת פעל טוב ויצר תהליך הבראה טובה ויסודית – אך הרמדי נגע בשכבה שנוצרה עקב אבק היום יום, ולא המשיך את תהליך ההבראה לתשתית העמוקה יותר. ואם אותה תשתית לא קבלה יחס ראוי, אזי הרפוי יהיה זמני או חלקי.

לחולי הנובע מן התשתית המולדת יש מהלך עמוק יותר ולעיתים לא קשור בהכרח לאורח חיים כלשהו, המחלה המתפתחת מן התשתית המולדת עשויה להתפרץ ללא קשר ישיר לגירוי או סיבה מן החוץ, אלא פשוט עקב התנאים וחולשת המערכת שהביאו את האדם למקום בו משהו מולדת מתפרץ, לרוב התפרצות זו מתרחשת בזמנים של צומת הורמונאלית כמו גיל הנעורים או גיל המעבר במבוגרים. בצומת זו יש זמן מה של איבוד הסטטוס קוו של המערכת – האיזון מופר לזמן מה ואז חולי הקשור לתשתית המולדת עשוי לפרוץ. כמו כן – גם בשעת משבר כגון, גירושין, פיטורין, איבוד מעמד ועוד… מצב שגורם לקרקע של האדם להתערער, ולכן היציבות של יחסי גוף נפש מעורערים בזמן זה, ואז יש אפשרות להתפרצות של חולי מן התשתית המולדת. לרוב חולי זה הינו עמוק וקשה יותר – אך בפרוש עם אפשרות להבראה ולריפוי.

מכאן שתהליך הסרת הכיסויים או הציפויים או המיאזמות, מתאפיין בתהליך המוציא את האדם לחופשי ומחזיר אותו חזרה לעצמו למקום בו שוב הבחירה מתאפשרת, והיצירתיות שוב חוזרת ונהפכת לחלק מחיי היום יום של האדם – כמו שהיה אמור להיות מן ההתחלה. וכן תהליך זה מנקה את האדם מהשפעות זרות ומביא לידי טהרה של נפש האדם ולמקומה הנכון.

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס