ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » הומאופתיה » מיאזמות – מהי מיאזמה? חלק ב’

מיאזמות – מהי מיאזמה? חלק ב’

koby פברואר 18, 2016 2:52 pm אין תגובות

“הַנִּיחוּ לַיְלָדִים לָבוֹא אֵלַי, אַל תִּמְנְעוּ בַּעֲדָם, כִּי לְכָאֵלֶּה מַלְכוּת הָאֱלֹהִים. 15 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, כָּל מִי שֶׁאֵינֶנּוּ מְקַבֵּל אֶת מַלְכוּת הָאֱלֹהִים כְּיֶלֶד לֹא יִכָּנֵס לְתוֹכָהּ” (הבשורה ע”פ מרקוס י’ – 15 14)

מיאזמה הינה מילה הנלקחת מן היוונית העתיקה – ומשמעותה – אווירה מזיקה או מאיימת; זיהום אטמוספרי, בעיקר של אדים רעילים. סמואל האנמן – ההומיאופת הראשון, התכוון להצביע במושג זה, על דבר מה שמדבק. דבר שדבק על האדם, ונהפך לשכבה המצפה וכמו ו”מלכלכת” את האדם.

כלומר – ההידבקות של המיאזמה על האדם הינה בעלת איכות הזרה לאדם – ציפוי ההופך אותו למשהו אחר, לא טבעי, לא קשור לטבעו הבסיסי. מוסת משם למקומות אחרים הגורמים לבסוף למחלה, ובמקרים רבים לאין שיעור – לתוצאות חיים קשים ובעייתיים מאוד. תוצאות חיים שיהיה על האדם להתמודד איתן. תוצאות חיים הלוקחות את האדם מעצמו למקומות שאינם קשורים למרכז שלו ולשורש ההוויה שלו, ולכן גורמים לבסוף לקשיים רבים ולהתמודדויות רבות לאין סוף. כאשר האדם “מחובר” לטבעו האמיתי, אין כלל בעיה, החיים זורמים נכון וטוב למקומם הראוי והנכון. כאשר יש “מיאזמה” – יש מעין לכלוך על עיניו של אדם ואינו יודע להבין וליראות את החיים נכוחה, באור נכון ובבהירות וניקיון הפשוט.

במצב ללא כיסויים, ציפויים, שכבות או מיאזמות על נפש האדם – דרכו של אדם פתוחה לו, הוא פשוט, ישר, בעל תבונה משתנה וגדלה הנובעת ממנו באופן רגיל וטבעי. במצב זה אין חלוקה ומחלוקת בנפש האדם. האדם שלם על כלל חלקיו, אין רצונות שונים – יש רצון אחד בלבד, ואותו רצון פנימי מצרף אליו את כלל חלקי הנפש המסכימים כולם לצו הפנימי ומוכנים ללא כוחניות וללא שררה, להיות כולם כאחד אחר רצון אחד המוליך את האדם למילוי תפקידו ומקומו הראוי.

במצב בו יש את ציפויי המיאזמה – האדם חולה, מוטה ממקומו והולך לארצות זרות ולנחלות לא לו. במצב זה האדם מפוצל ומחולק, כל חלק בו רואה משהו אחר ורוצה משהו אחר, יש מלחמה תמידית בין חלקים השונים בטבעם, המבקשים לעצמם דברים שונים מאוד באיכותם ובתוכנם. כגון הגוף רוצה את כלל תחושותיו והנאותיו, ואילו הלב רוצה את רגשותיו ואת מהוויו ואילו הרוח רוצה את החופש והנזירות ואילו המח רוצה שקט ולימוד.   כך גם  הצורך החברתי דרכו האדם מגשים את תשוקותיו ואת תחושת החוסר והצורך למילוי על ידי קשרים חברתיים הממלאים ממקום זה פונקציה של “בולימיה” רגשית למען האשרור או שייכות וביטחון, או למען השיקוף הנדרש לאדם עקב היותו נעדר לעצמו…

כך שאותן הציפויים (שכבות) גורמים לרצונות מנוגדים ורבים ולכן לקונפליקטים ולמלחמות פנימיות אין קץ. דבר הגורם לבנייה של אורח חיים של סכסוכים פנימיים היוצר לבסוף, על אותו הציר, חיי משפחה וחיים חברתיים –היוצרים חיים של עם וכן של עולם ותרבות. נמצא אם כן שהעולם כולו חולה ממש, עקב החולי המתחיל בנפש האדם, חולי שהינו בעל אופי של מיזמה או פיצול ושכבות והודבקו על טבעו הבסיסי של האדם וייצרו קונפליקט ומלחמה שתחילתה בפנים וסופה בחוץ, במלחמות קונקרטיות בין עמים, דתות ותפיסות קיום שונות.

מהו האופן בו אדם “רוכש” מיזמה? –

1– הגורם הראשון הינה התורשה מן ההורים – אורח חייהם של הורינו עובר אלינו כתורשה, לכן מומלץ לכל אדם להכיר טוב מי היו הוריו באמת, איזה חיים הם חיו, מה היו המאורעות המכוננים של חייהם, האם חלו במחלות כרוניות קונקרטיות כגון פסוריאזיס או דלקות מעיים כרוניות ועוד… כל זה עובר בתורשה לילדיהם. מכאן בא המושג “דור שני לשואה” – יש אנשים שעל אף שלא חוו את אימת הנאצים בגופם, האימה הזו מחלחלת בכל נימי נפשם, ובאה לידי ביטוי במקומות שאינם קשורים כלל בקונטקסט ובזמן. זהו אחד מן הביטויים להעברות בין דוריות הקשורות ליחסים בין דור לדור. יש ודור מסוים לא יכול היה לעכל את מה שחווה, את מה שקרה לו, את גודל הטרגדיה. ואז בה הדור הבא ו”לוקח על עצמו” לעבד ולעבוד עם מה שקרה ועם הטרגדיה הנוראה שהדור הקודם לא יכול היה לשאת. ולכן הכלל של העברה בין דורית הינו כלל השייך לאינטליגנציה אבולוציונית של האופן בה האנושות מתקדמת. מכאן  שהלימוד הראשון של האדם את עצמו בתורת ה”מיזמות” הינו המחקר על מי היו האבות שלו, אבא ואימא, איזה חיים היה להם ומה קרה להם בחייהם, כיוון שכל תוכן חייהם גנוז בתוך האורגניזם של כל אדם.

2– גורם שני הינו הסביבה בה גדל האדם. אדם יכול להיות בעל טבע מולד של לוחם ומנהיג, אך הוא נולד בחברה הרואה בלחימה “חטא”, ואז כל ביטוי טבעי של לחימה בילד מדוכא מיידית על ידי גורמי החינוך, ואותו הילד גדל להיות מכווץ פסיכולוגית על ידי דיכוי ואשמה – בשעה שהאיכויות הטבעיות שלו היו אמורות לשרת את החברה כאדם המגן או שומר של צדק ועוד… החברה בה גדל האדם נוטה לראות צרכים של חברה ולא של אדם ולכן לרמוס את הילד ללא קשר כלל למי הוא ולמה הוא פה…. אך גם בחברות פתוחות יותר ופחות מאשימות יש אפשריות שילדים נקלעים למצבים בהם הם מטמיעים בתוכם כללים התנהגותיים היוצרים נטיות שאינן קשורות לטבעם הבסיסי. דבר זה אינו מן הנמנע, ולא משנה עד כמה החברה בה גדל אדם מסוים היא בעלת אופי סובלני, עדיין יש בתוכו השפעות חברתיות וחינוכיות שעשויות להפוך ל”מיאזמה” – דבר הנדבק עליו. האטמוספרה בה גדל האדם, מהווה דבר מה שנדבק עליו וגורם להטיה של מקומו הטבעי למקום אחר. כמו שאומר השיר ש”האדם הוא תמונת נוף מולדתו” – אך אמירה זו נושאת בתוכה את ההשפעה המיאזמתית, ועל האדם ללמוד את האטמוספרה בה גדל – של הסביבה, חינוך והשפעות חברתיות ולראות את האופן בו אטמוספרה זו יצרה בו תפיסת עולם מסוימת . את תפיסת עולם זו עליו לברר: האם היא נכונה? האם הוא בוחר כך לחשוב? האם תפיסות יסוד של המציאות הינן שלו או תוצר חינוכי הקשור לאטמוספרה בה גדל? וזהו הלימוד השני בתורת המיאזמות,  של האדם על עצמו.   (תפיסות יסוד שאינן לו – אלא תוצר ישיר של השפעות סביבתיות)

3– גורם נוסף לשכבות או מיזמות על נפש האדם הינם מאורעות חיים שעבר, כגון טראומת של ניצולי שואה, הלומי קרב, נאנסים ונאנסות, לראות מחזה מבעית של אדם שהתאבד, או להיות באסון של פיגוע לאומני ועוד. כל אלה עשויים להכתיב הטבעה של חותם בנפש המייצר אירוע מכונן, לעיתים אירוע זה מגדל את האדם ומהווה מקפצה למקום גבוה יותר. אולם לרוב הוא מייצר על הנפש הדבקה של דבר מה ה”רעיל” לנפש ולמערכת כולה, במצב זה – נהפך האירוע ל”שיכבה” על הנפש.

4– גורם נוסף – אורח חיים שחי האדם הגורם להתווספות של שכבות או “קליפות” – כגון אורח חיים של צורכי סמים או צורכי שיכר, ועוד.. אורחות חיים של התמכרות או לחץ קשורים למהלך של תוספות “לכלוך” על נפש האדם ולשיבוש גדול המתרחק מן הפוטנציאל הראשוני שלו. אורחות חיים אלו עוברים בעצמם בתורשה לילדיהם, כך שאדם שמעשן גראס כל ימיו, וכן אישה שמעשנת גראס בזמן ההיריון, מעבירים את תוצאות העישון הנגטיביות לילדיהם.

5– באורחות חיים נכנס גם האלמנט של חיים אקסצנטריים מדי, וכן אורחות חיים של תזונה לקויה לאורך זמן, כגון אדם שגופו לא היה אמור לצרוך בשר, אך הוא גדל במקום בו החברה רואה בבשר מרכיב תזונתי מרכזי – ואז אדם שגופו רגיש לבשר, יפתח עקב כך מחלות קשות בטרם עת. דבר זה נכון היום לכל שאר הנגישות לחומרים מסרטנים כגון – התקשורת הסלולארית, מזונות שונים, איכות המים ואוויר ועוד –  המייצרים אפקט על האורגניזם האנושי שלבסוף מייצר שיכבה המהווה חצץ נוסף בתוך המערכת שלו. זוהי מיאזמת ה”זיהום האקולוגי”.

יש להבדיל בין סוגי המיאזמות, שכן מיאזמה מולדת הבאה מן ההורים ומגיעה מן הרחם ממש – הינה ללא שיעור עמוקה ובסיסית יותר ביחס למיאזמות נרכשות, כגון אורחות חיים, טראומות או חוליים שאינם קשורים למצבו היסודי של האדם. לכן יש להבחין בין מיאזמה מולדת למיאזמה נרכשת. הטיפול במיאזמות הנרכשות קל יותר ביחס למולדות.

מיאזמה

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס