ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » הומאופתיה » אספקטים היסטוריים של הטור הרביעי – טבלת הצמחים

אספקטים היסטוריים של הטור הרביעי – טבלת הצמחים

koby מרץ 13, 2013 8:49 pm אין תגובות

הטור הרביעי עומד בסימן יום הבריאה הרביעי, שבו נאמר “ויאמר אלוהים יהי מאורות ברקיע השמים להבדיל בין היום ובין הלילה, והיו לאותות ולמועדים ולימים ולשנים, והיו למאורות ברקיע השמים להאיר על הארץ. ויהי כן. ויעש אלוהים את שני מאורות הגדולים, את המאור הגדול לממשלת היום, ואת המאור הקטן לממשלת הלילה ואת הכוכבים, וייתן אותם אלוהים ברקיע השמים להאיר על הארץ ולמשול ביום ובלילה ולהבדיל בין האור ובין החושך. וירא אלוהים כי טוב, ויהי ערב ויהי בוקר יום רביעי” (בראשית א, י”ד-י”ט). היום הרביעי עומד בסימן בריאת גרמי השמים, כלומר בריאת ה”זמן”. לאחר שנבראו שמש, ירח וכוכבים, נברא האמצעי למדוד את הזמן (והיו לאותות ולמועדים ולימים ולשנים), כלומר היכולת לספור, לחשב ולראות יחסים של הרבה מול מעט. זהו עניין חשוב ביותר, מפני שהטור הרביעי ברובו עוסק בנושא ההזנה, ולכן בספירה ומדידה של כמה ומה יש לאדם (באוכל, בכסף, בביטחון, בבני הבית וכו’) האדם סופר ורוצה לצבור עוד כדי לבנות לעצמו משהו מזה, או כדי לבנות את עצמו.

היום הרביעי מקביל לאלף הרביעי לפי הספירה היהודית (760 לפנ”הס – 240 לספירה), כלומר שיבת ציון, תקומת בית שני, שלטון הסנהדרין והחכמים, חורבן הבית (70 לספירה), וכתיבת רוב התורה שבעל פה (משניות, מדרשים, ועוד). הופעתו של ישו הנוצרי בסופו של האלף אף היא משמעותית מאוד, גם מבחינה הומאופתית בטור. עוד דבר חשוב שקורה באלף זה – היעלמותה של תפיסת הזהות השבטית. באלף השלישי האדם הוגדר בזהותו לפי השיוך השבטי שלו, כך שלזהותו הפרטית יש פחות חשיבות. לאחר חורבן בית ראשון, מכיוון ששבט יהודה היה הציבור המרכזי שחזר לארץ מבבל, החברה היהודית שמה דגש על ה”משפחה” – אין עוד זהות של שבט, יש זהות של השתייכות משפחתית, התא המשפחתי נהפך למרכז, ותאים משפחתיים בונים את הלאום. באלף השלישי הזהות הייתה זהות שבטית, כך שהאדם נבלע בתוך השבט; באלף הרביעי האדם בונה לו תא משפחתי, מה שנותן חשיבות עקרונית לכל פרט ופרט. מושג המשפחה, הזוגיות, היחסים בתוך המשפחה, קבלה ונתינה, ויחסים בכלל הם נושא מרכזי בטור הרביעי.

דבר חשוב נוסף שקורה באלף רביעי, והוא קורה בכל התרבויות, מזרח ומערב – כל מה שהועבר עד אז באופן אוראלי מתחיל להיכתב – מן החשש שהתוכן והתרבות ילכו לאיבוד. וכך רואים במזרח את כתיבתן של האופנישדות בהודו ואת הטקסטים הסיניים של הקיסר הצהוב, לאו טצה וקונפוציוס. גם ביהדות נכתבה התורה שבעל פה, מתוך החשש שידע זה ילך לאיבוד. דבר זה מלמד על כלים קוגניטיביים אחרים שהתפתחו באלף זה. כדי להעביר תרבות מפה לאוזן דרושים אנשים עם רגש ואינטואיציה חזקים מאוד. כאשר התרבות נכתבת, זה סימן לבניית שכל ואנליטיות, שתופסים את מקומה של האינטואיציה. באותה תקופה מופיעים הפילוסופים היוונים הגדולים כגון סוקרטס, אפלטון, אריסטו, ארכימדס, פיתגורס, ועוד רבים חשובים אחרים. הפילוסופיה היוונית היא זו שמתחילה את המחשבה של המדע כפי שהוא נראה היום, מדע שנבנה על הוכחות ושכל, נטול רגש ואינטואיציה. בימים ההם ניטש מאבק קשה בין התפיסה היהודית ליוונית. ביטוי לכך ניתן ב”תרגום השבעים”.

ביום הרביעי התקיים תהליך שמאפשר לספור ולמדוד. זו המשמעות של כתיבת הטקסטים. כעת, המילה הכתובה היא זו שסביבה נוצרת האטמוספרה התרבותית. וזה קורה בעולם כולו.

עניין נוסף, סידהרתא גוטהמה, הידוע בכינוי “בודהה”, מופיע בהודו ב-500 לפני הספירה בערך, במקום שמקביל בטבלה ל”רקפתיים”. בודהה בא כרפורמטור גדול לתרבות ההינדית, שהייתה עשירה מאוד ומסואבת. הוא מביא עקרונות של פרישות ונזירות והתנתקות מעולם החומר. הוא עצמו היה בן של מלך, ועזב את הכול למען הגשמת שאיפות קיומיות ורוחניות. לפני בודהה, הודו היא מקום עשיר מכל בחינה, ולאחר בודהה הודו נהפכת לענייה להחריד, דבר שהולם את מיקומו של בודהה בתוך הטור הרביעי, ב”רקפתיים” (עניין זה יידון במפגש). זה קשור למוטיב המרכזי בטור: רכוש, עוני ועושר מול הנפש הפועמת – אם היא תיעלם בעושר או תזרח למרות השפע.

כל זה על קצה המזלג ממש, דברים רבים עוד קרו בזמן שמקביל לטור. על כך נלמד במפגשים.

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

מפגש רביעי בנושא נבואה ישראלית בת זמננו

קובי נחושתן פברואר 1, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (41)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (181)
  • ספרים (1)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס