מיקום: 4 צון מעל הטבור – מקבילה להתעברות 12. 2 צון צידית לתעלת ההתעברות.
משמעות השם: Beam Gate – connecting gate
השער במחבר, שער הקרן.
סיפורה של הנקודה:
הנקודה מתארת כיצד האדם חש מיידית את ההזנה של מזון שהיה הכרחי לאדם, והאדם היה חסר את אותו המזון.
דוגמא: אדם הנכנס למצב מטבולי של תת סוכר, היפוגליקמיה. כאשר הוא ניזון מסוג מזון המכיל גלוקוז, הרווחה שהוא מרגיש הינה מיידית, כמו קרן של אנרגיה המשפיעה על הגוף כולו ועל מצבו המערכתי כולו.
דוגמא זו נכונה לא רק במצבים פתולוגיים – אלא לכל אותם המצבים שהאדם זקוק להזנה מסוימת וכאשר היא באה אותה ההזנה, היא כמו קרן שפע החודרת כל תא בגוף.
מתי אותה הקרן הופכת לרלוונטית? מה קדם להופעתה של הקרן?
חסך מאוד מסוים, שכל עוד שאותו המרכיב איננו שם, האדם על כל צדדיו נימצא חסר, ללא יכולת תפקודית מלאה. כל צדדי ההוויה שלו נפגעים מחסרון של מרכיב מסוים, בכל הרמות.
אך כאשר האדם שבע, וחי בשפע רב, אין לאותה הקרן כל חשיבות עבורו, היא איננה מציאות מבחינתו – אותה הקרן.
לכן – הנקודה באה לספר על מצבי החסך שיש באדם, כיצד אותו החסך מייצר רעב, תחושת חולשה ומסכנות, תחושת מצוקה עמוקה של היעדרותו של דבר מה עקרוני לחיים תקינים, מצוקתו של העני והרעב.
העני והרעב, בכל המישורים, אולי רעב ללחם, אך יותר נפוץ הרעב לאהבה, לתחושת הערכה מן הסובב, לצרוך להיות בעל כבוד ושם מן הזווית החברתית.
יש להבין כי גורמים נפשיים אלו, הם מזון לכל דבר ועניין, ביחס למרכבים מהם ה”אני” של האדם נבנה, ולאילו מרכבים הוא זקוק לשם ההתפתחות שלו.
דוגמא לאדם הזקוק לחיזוקים קבועים ממשהו שעבורו הוא בעל סמכות, כאשר בעל הסמכות מאשרר אותו, הוא חש התרוממות רוח, שמחה, התעלות, שהם תחושות הבונות בתוכו את יכולתו לגדול למקום יציב יותר, שם הוא יוכל להיות עצמאי ללא הצורך בתמיכה.
אותו האשרור מהווה עבורו סוג של קרן אור המחזקת ובונה בתוכו יסודות הרעבים ל”מזון” מסוג זה.
אם אותה הקרן איננה קיימת עבורו, זהו סבל רגשי עמוק ביותר לאותו האדם, העשוי לחוש לשנים רבות – חוסר ביטחון, חיסרון של אמונה בכוחותיו, אי בשלות של יכולות עצמאיות מסוימות ועוד..
סיפורו של האדם:
1- תלמיד החי בצילו של מורה גדול. אותו התלמיד משתוקק למילה טובה מן המורה, אך המורה מתכחש לתלמיד, עקב תפיסה של אותו המורה כי יש להיות נוקשים וקשים לטובת החיזוק של התלמיד. אך התלמיד ניזוק קשות מן הריחוק ונוקשות הלב.
2- ילד קטן, הגדל בבית ששם יש אחים ואחיות רבים במספר, הוא חש כי עקב האתגר הקיומי של הוריו, הוא מעולם לא קיבל את תשומת הלב שלה הוא זקוק, הוא גדל עם חסך עצום של תפיסה שלא רואים אותו, הוא שקוף.
3- בתוך דינאמיקה זוגית: היא זקוקה למגע מסוים, ליחס מסוים, הוא לא מבין את צרכיה, היא חשה לבד, בודדה בתוך הקשר.
גם לו יש צרכים מסוימים שהוא אינו יודע כיצד לבקש וכיצד להנגיש את עצמו אליה, הוא עם צפייה שהיא תבין לבדה ללא מילים. הוא חי עם אכזבה מתמדת מולה.
4- ברמה אחרת: האדם מגיע לשלב ששם הוא זקוק להכוונה או מורה בסוג אחר ממה שהיה לו עד כה, לאור התפתחות נכונה שלו. אך הוא אינו יודע לקרוא לדבר בשמו, הוא רק יודע כי הוא חש את מצוקת החסך והחסר. אז המורה מופיע, כאשר הכאב ומצוקה אכן גודשים.
5- בכל אותם המצבים שבהם מופיע צורך, המכאיב בחסרונו – אין הדבר אמור בחיסרון של “חומר” לאדם מכור, אלא בחיסרון של עיקרון קיומי הדרוש להתפתחותו של האדם.
סיכום:
נקודה המביאה לחידוד הצורך ולהגדרתו.
נקודה היודעת לקחת קצת, ולהפוך אותו להרבה, לקחת קצת מן האהבה – ולהיעזר באותו הקצת כמשאב וכוח למשך זמן רב.
לקחת מאט מן התמיכה להשתמש בא למשך שנים רבות.
נקודה יודעת להפוך את המטבוליזם הגופני והנפשי, ליעיל מאוד – לאור ההבנה ויכולת ההגדרה של אותו היסוד שהוא הדבר הנצרך לאדם.
הנקודה הופכת את הצורך האמתי לדבר מודע.