ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » שלד שריר ט”ו, תחושות ומשמעותן א’ – ארכיטיפ ע”ו

שלד שריר ט”ו, תחושות ומשמעותן א’ – ארכיטיפ ע”ו

קובי נחושתן דצמבר 21, 2019 9:11 pm אין תגובות

“מה פירוש – תענוג וכאב כמוהם כגופנו אנו:
אנו מתנסים בתענוג ובכאב משום היותנו בעלים של גוף.
אלמלא גופנו, כיצד יודעים היינו מהו תענוג, ומה כאב?
הילכך, המתרחק מן הגוף ומן העולם, יוכל לשלוט בעולם.
המשוחרר משעבוד הגוף והעולם, ניתן להפקיד בידיו את העולם”
(לאו טזה, טאו טה צ’ינג – יג. תרגום: שלמה קלו)

א- קיומן של תחושות, מהוות  אינדיקציה לחיבור גוף – נפש.
כאשר חיבור זה לא קיים, אין תחושה.
גוף ללא תחושות – זהו גוף מת.
גוף עם תחושות משקף על תהליך חיים שיש בו.
מצבים של איברים משותקים, אך האדם חי, מראים כי האיבר המשותק חסר התחושה, אינו חי.
לכן – קיומה של התחושה, במובן הבסיסי ביותר, עצם קיומה של התחושה, מהווה אינדיקציה ליסוד המחייה שאינו גופני. החומר ממנו הגוף עשוי, אינו חי בגלל עצמו. הגוף חי לאור יסוד החיים המתגורר בתוכו, המחייה אותו, המאפשר לו תנועה.
מתוך אותה התנועה של גוף האדם, מתעוררת תחושה, שהיא האינדיקציה לאיכות החיים החיה בגוף.

ב- תחושות הן מימד הקיים בין הגוף והנפש, כאשר חיבור נפש לגוף מייצר תחושות.
התחושות אם כן, הן מימד “שלישי” – המימד המחבר שהוא תוצר של נפש וגוף מחוברים ביחידה אחת.
לכן – תחושות הגוף, הן הדבר העמוק ביותר, עם הגישה עמוקה ביותר לעמקי התודעה האנושית, כיוון שנפש האדם היא זו מפעילה תחושות על פני הגוף, ואופיין של תחושות הגוף, משקפות באופן הישיר ביותר, את מצבה של נפש האדם.

ג- סוגי התחושות רב גוניות ביותר, ויש להן דרגות רבות עשירות, דקות מאוד, עדינות אך עוצמתיות ביותר.
ברוב המקרים, האדם אינו משגיח ואינו שם ליבו על התחושות אותן הוא חש, עקב הרגל לחוש תחושות, עקב הדקות שלהן, עקב המהירות של השתנותן של התחושות, ובעיקר – עקב תוצר הפעולה של התחושה, המייצרת תהליך עם ביטויים שאותם יותר קל לאדם לאחוז להתייחס להן.
תחושה מייצרת תנועה של מחשבות. כל מחשבה התחילה בתחושה, התחושה גירתה סוג מסוים של מחשבה העוקבת באיכותה אחר התחושה והופכת את התחושה ל”מוגשמת” יותר, וגופנית יותר.
כל תחושה מהווה סיבה לרגש, תנועת הרגשות הן הגשמה ועיבוי של תחושת היסוד, שקדמה לתנועת הרגש.

ד- דבר זה נכון לתחושות של פעילות איברים פנימיים, כגון איברי העיכול, המייצרים תחושות רעב ושובע.
וכן כל שאר תחושות הגוף, הקשורות לפעילות פיזיולוגית סטנדרטית. תחושות נשימה, שתן, יציאות, מצבים גופניים של פעילות הגוף במובן השותף.
כל מבנה החי של המכלול האנושי, נודע לאדם, על פי התחושות שהוא מייצר.

ה- מכאן שידיעות התחושות ומשמעותן, והיכולת להבין את תוכן התחושה עוד לפני שהיא הפכה למחשבה או רגש, מהווה שער ליסוד נפשי עמוק יותר ובסיסי יותר ביחס לאופן בו האדם מכיר את עצמו (היכרות שנובעת ברוב המקרים, מתנועת מחשבות ורגשות, שהן ביטוי מאוחר לתחושה)

ו- למרות שתחושות הגוף, מופיעות על כל הגוף, בפנים ובחוץ. יש למבנה שלד שריר קשר מיוחד לתנועת התחושות, עוד יותר מן האיברים הפנימיים. מכיוון שמערכת שלד שריר בתנועה מתמדת, תנועה רצונית שעניינה להגיע לכיוון מסוים ולהגשים רצון מסוים ותכלית מסוימת. לכן תחושות של איברים פנימיים הפועלים אוטומטית (מערכת עצבים אוטונומית) פחות בעלי משמעות ביחס לתחושות הגוף שמוצאם מפעילות רצונית, דבר הקשור לביטוי קוגניטיבי עמוק יותר הקשור ל”רצון”, שהוא עצמו התבטאות ה”אדון” השוכן בלב האדם.

ז- ברוב הפעמים, תחושות אינן מודעות עד הסוף וקשה מאוד לתת להן תיאור מילולי, הסיבה היא:
שהן ביטוי אותנטי, עמוק ומיידי, לחיבור גוף ונפש – דבר המתחרש תמיד בזמן אמת, עכשיו, בהווה.
יותר קל להבין תחושות לאחר זמן שחלף או לאור ניסיון מצטבר, או לאור התפתחות של האדם ביכולת השהייה בתוך חלל שם עדיין אין מילים ואין דרך קומוניקטיבית (שקט)

תחושות מחלוקות לחמישה קטגוריות:
1– תחושות גוף סטימולטיביות: צמא, רעב, עייפות, גירוי מיני, גירויי החושים.
2– תחושות הנובעות מרגשות. תחושה קדמה לרגש, מחייה את הרגש, מאפשרת לרגש להיהפך לסימפטום גופני.
3– תחושות המייצרות מחשבה, או מחשבה המגרה תחושה לאור דפוסים מקובעים להם האדם מורגל.
4– תחושות אינטואיטיביות: תחושות “בטן”. תחושות שהן ביטוי לידיעה מוקדמת, אך לרוב לא מודעת, עקב חיסרון אימון בדבר.
5– תחושות הנובעות מן היסוד העמוק והבסיסי של האדם: תחושת ה”אני”.

בסדרת המאמרים הבאים, נלמד את משמעות התחושות, הזיהוי של מקורן, מה הן אומרות, וכיצד להתקרב ליסוד הפעיל שמאחוריהן.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

כליות כ”ה, שלבי ההתפתחות י”ז, העבודה ו’ – ארכיטיפ קי”ח

קובי נחושתן אפריל 1, 2020

י”ד – בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”בן מאה”: אין

כליות כ”ד, שלבי ההתפתחות ט”ז, העבודה ה’ – ארכיטיפ קי”ז

קובי נחושתן מרץ 30, 2020

י”ב – בן שמונים לגבורה: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”גבורה”: ילד זה מגלה את איכות הגבורה במובן

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (79)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (171)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (10)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (15)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס