ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » טבלת הצמחים » תנועה זכרית נקבית, עיקרון ההדדיות ב’

תנועה זכרית נקבית, עיקרון ההדדיות ב’

קובי נחושתן יוני 10, 2019 10:49 am אין תגובות

1- איזון בין התנועה הזכרית לנקבית בנפש האדם, משמעותה בריאות במובן העמוק. האדם פורה, גדל, מתממש לעצמו ומועיל לעולם.
עצם קיומה הבסיסית של תנועת שני צירים אלו בנפש האדם, הינה העדות על הגרעין הפוטנציאלי העמוק, המולד, הלא ממומש, הממתין, רוצה וצריך להתממש.
בכל אדם יש יסוד פוטנציאלי שהוא הדבר המייצר מנוע התפתחותי לתנועה האבולוציונית של האדם.
אם גרעין זה אינו שם, אין סיבה כלל שתיווצר סטייה מאיזון נפשי בין צירי התנועה של זכרי ונקבי.
לכן – על פי האיזון או היציאה מן האיזון בין צירי תנועה זכרי ונקבי, ניתן להכיר ולדעת על הנקודה העמוקה באדם שלא ניתן להתכחש לה או להעלימה והיא הנקודה של היסוד האבולוציוני בנפש האדם המייצרת את כיוון התנועה בחיי האדם.

2- בכל אדם יש ציר תנועה דומיננטי יותר, לעיתים זכרי ולעיתים נקבי.
וכן יש בחיי האדם תקופות התפתחותיות בהן האדם יותר על הציר הזכרי ולחילופין על הנקבי.
שכיח כי בגיל ינקות הציר הדומיננטי הינו נקבי יותר.
בגיל הנעורים, ציר התנועה זכרי יותר וכן בגיל בגרות מוקדמת.
בגיל זקנה הציר התנועתי באופן טבעי נוטה להיות נקבי יותר.
מעגל החיים הטבעי של האדם, מתחיל את חייו עם תנועה דומיננטית של הציר הנקבי, ממשיך את חייו עם הציר הזכרי ומסיים את חייו לתוך הציר הנקבי.
בציר הנקבי אם כן, מתחילים ומסתיימים החיים.
יש להכיר את הציר הדומיננטי בכל אדם כדי לדעת למקם אותו בטורים בתוך טבלת הצמחים.

זיהוי של תנועת הציר הזכרי:
אדם מעשי, פרגמטי, ענייני, נבנה בזהות שלו ממעשים שעשה, מאמין בכוח העשייה שלו (מה שיש לי תלוי בי ובמה שעשיתי, אם עשיתי יהיה לי אם לו עשיתי מאיפה יהיה לי?)
יש בו תפיסת יסוד שהמציאות של חייו תלויה ביכולתו לעשות.
הוא אקטיבי, אנרגטי, עם סוג של נחישות לגבי מטרת העשייה שלו.
הוא נוטה לאי סובלנות, קוצר רוח, ביקורתיות, נטייה לכעס.
הוא מבין שפה של תכלית ועשייה, שפה של אמנות ופיוטיות אינה ברורה לו. הוא אף לועג לה על אי ההיגיון שיש בה.
הוא עשוי להיות דורסני ואלים, עם אי סובלנות לאנשים שאינם עומדים בקצב אותו הוא מכתיב
בדרך כלל אלו אנשים מהירי תפיסה, ומהירים בכלל.

זיהוי של תנועת הציר הנקבי:
נטייה להתבוננות, להיות לאורך זמן עם הדבר אותו הם חווים. הם זקוקים לזמן לעיכול של סיטואציות.
נטייה לשהייה, למדיטציה, להתכנסות פנימה.
נטייה לתגובות הנובעות מן המימד הרגשי, יש אפשרות להצפה של רגשות ושל החוויה עצמה.
נטייה לתפיסת עולם של אמונה, של שותפות עם האחר. צורך גדול לקהילה, לשיתוף במלל על חוויות שחוו.
דרך הדיבור על הדברים הם חשים תנועה בתוך מימד מציף וגודש המביא לסטגנציה ללא שיחה או דיבור על הדברים.
יש להם “תחושות”, הם בעלי אינטואיציה מעולה, רגישות רבה, ויכולת אמפאטית עמוקה עם האחר.
יש בתוכם רכות של תפיסה עולם מכילה.
הם קשורים לעולם החלום, האינטואיציה, הרגש, האחווה והשיתוף.
תהליך ההתפתחות בתוך הציר הנקבי הינו איטי בהרבה ביחס לזכרי. תהליך זה מחייב זמן ואורח רוח, אך תהליך ההתפתחות של הציר הנקבי הולך עמוק יותר, יסודי יותר, מחלחל לעומק ההוויה כך שנותר בתוצאותיו לאורך זמן רב ובדרך כלל – תוצאות התפתחות של תנועת הציר הנקבי הינו לכל משך החיים.

3- יש יחסי גומלין בין צירי התנועה, מחלה פורצת באדם לאור ציר תנועה אחד שהפך לדומיננטי מדי, והביא לחנק ואף להיעלמות של ציר תנועה שני.
צד זכרי שהפך לדומיננטי מדי, הופך את האדם לאובססיבי, מתפרץ, חסר שקט, עם גישות עולם דוגמטיות וחד ממדיות וחומריות.
צד נקבי שהפך לדומיננטי מדי הופך לביצתי, סטגננטי, עצל, ללא כיוון תנועה ברור, עם נטייה לפחדים לאור אי וודאות ואי כיוון. עם תחושת חנק מ”עודף” של יסוד כלשהו (מזון, רגש, אנרגיה, מים, יחסים משפחתיים או אינטימיים, ועוד)
צד נקבי דומיננטי היה רוצה ללדת, להיות בתוך תהליך הלידה ללא הפסקה, דבר הגורם ל”אימהות חונקת”, או לרצון עז לנתינה מדאגה, הגורם לתחושת חנק בקרב האחר.

ציר זכרי אקטיבי עשוי להתפתח באדם לאור צד נקבי שלא התפתח או שהפך למדוכא לאור גישות עולם זכריות אקטיביסטיות וחד ממדיות.
ואילו ציר נקבי דומיננטי עשוי להתפתח לאור צד זכרי עצל, שלא מעוניין ביציאה לעולם, שאינו רואה סיבה להתגוששות למאבק מיציאה זו, ולכן נמנע ממנה והופך לפאסיבי, אז הצד הנקבי הופך באופן טבעי לחזק ודומיננטי יותר.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

כליות כ”ה, שלבי ההתפתחות י”ז, העבודה ו’ – ארכיטיפ קי”ח

קובי נחושתן אפריל 1, 2020

י”ד – בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”בן מאה”: אין

כליות כ”ד, שלבי ההתפתחות ט”ז, העבודה ה’ – ארכיטיפ קי”ז

קובי נחושתן מרץ 30, 2020

י”ב – בן שמונים לגבורה: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”גבורה”: ילד זה מגלה את איכות הגבורה במובן

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (77)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (171)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (10)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (15)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס