ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » איברי הנפש » איברי הגוף, איברי הנפש – חלק ה’

איברי הגוף, איברי הנפש – חלק ה’

קובי נחושתן מאי 17, 2018 7:58 am תגובה אחת

מאמר דעה ביחס לדעות רווחות ונפוצות על חלקי הנפש בקרב תפיסות פסיכולוגיות שמקורן בזיגמונד פרויד. תפיסות שחלחלו לתחומים נוספים מעבר עולמם של הפסיכולוגים, והפכו ליסודות מחשבה שרבים משתמשים במושגים פסיכולוגים אלו. מושגים השאובים משיטות פסיכולוגיות חדרו לתוך שיטות טיפול אלטרנטיביות, כמו למשל בהומיאופתיה, דבר שגרם לבלבול רב, והסיט את המחשבה ההומיאופתית למקומות שאינם מקוריים יותר.

1- אין לאדם “תת מודע” ו “חצי מודע”. כביכול, היה ניתן לומר שיש באדם שלושה חלקים בתודעה: מודע , חצי מודע, לא מודע. (מה עם רבע מודע? או שליש מודע? – האם התודעה הינה דבר כמותי?)
גישה זו נותנת את הכוח והשליטה על חיי האדם בחלק נפשי שאינו נגיש ואינו מודע, והוא כמו שד המבליח ממקום לא צפוי וממית קלון על האדם. חייו של האדם נתונים לכוחות לא רצוניים המשתלטים עליו.
גישה זו פסולה ולא נכונה, עקב טענת יסוד שהאדם נפעל בעל כורחו מייצרים שהוא עצמו לא מודע להם.
אדם אלים שעשה מעשים קשים עשוי לומר “זה לא אני, אני לא מודע לעצמי ולא יודע מה קרה לי, פתאום שד חדר אלי וגרם לי כך לעשות”.  מכאן שאדם תמיד מודע לעצמו, על אף שיש מצבים מסוימים בהם קיים קושי לשליטה עצמית.

2- יש באדם שני מימדים:
מימד התודעה, ומימד הגוף.
בתוך מימד התודעה יש דרגות רבות של שלבי התפתחות שונים.  בתוכם יש לבחון למה האדם מודע, מה היא דרגת הקרבה שלו לעצמו, ועד כמה יש לאדם יכולת תמלול של תחושות מסוגים שונים למילים המסוגלות לתאר נאמנה את אופייה של התחושה.

3- האדם מודע לכל מה שקורה לו. לא תמיד שיש בו את הכוח או את היכולת לתמלל את מה שחווה או חש, ומכאן האפשרות לטעונות פסיכולוגיות שונות. לעיתים האדם חווה חוויות שאין לו מילים לתאר את החוויה.  אז החוויה נותרת ברמת החוויה לבדה.  קיימת אפשרות שהאדם יבטא את החוויה בדרכים אחרות שאינן מעבירות את האותנטיות של מה שהרגיש עקב שפה דלה, או חוסר בכישורים נפשיים (שאלו היתפתחו מאוחר יותר)

4- לעיתים האדם חווה חוויות שאין לו כלים נפשיים להכיל אותן  (טראומות מסוגים שונים, עוצמה של אירוע שלא ניתן להכיל, לאו דווקא נגטיבי.  לעיתים אף אירועים חיוביים נותרים ללא יכולת רגשית להכלה)
במצבים אלו האדם מודע לחלוטין למה שחווה, אך נותר ללא יכולת לעכל או לתקשר את מה שחווה, אז החוויה נותרת במימד הרגשי כדבר התלוי האוויר.  אותה החוויה ממתינה לזמן בו האדם יהיה במקום שהוא מוכן וכשיר לעכל ולדבר את מה שחווה.
אך האדם כאמור, מודע לחלוטין למקומו, ולקושי שחווה למרות אי יכולתו הזמנית עקב עוצמת הקושי.

5- גוף האדם הינו השדה והגבול שבתוכו מתרחשת הדרמה האנושית.
כל תחושה גופנית, הינה בעלת קשר נפשי. התודעה האנושית חיה בתוך גוף האדם, וכל תנודותיה ותמורותיה, מתורגמות מייד וספונטנית לתוך תחושה גופנית.  מסימפטום גופני ועד למחלות פתולוגיות (שהחלו בתחושה והפכו בהדרגה למחלה).
כל תנודה בתודעה, כל שינוי מצב צבירה בתודעה, מביא לשינוי גופני מיידי.

6- כל חולי, כל תופעה גופנית, מעידים  ומשקפים את הדפוס הנפשי או  מצבי צבירה שונים בתודעה.
כל חולי הינו תהליך סומאטי, של ההתמרה ממצב תודעתי רגשי למצב גופני. ומכאן שאין חולי באדם (חוץ ממחלות גנטיות מולדות בילדים) שאינו שייך לקטגוריה של מחלות “פסיכו סומאטיות”.
לכן כלל התופעות הגופניות, משקפות דרכן את הדרמה הרגשית שאותה האדם חווה אשר הפכה לתופעה גופנית.

7- כלל יסוד: הסיבה המרכזית למחלות או תופעות גופניות מטרידות אחרות שעדיין לא הפכו לפתולוגיה, הינה חוויות שחווה האדם שאין בכוחו להכיל (אך הוא מודע להן),  או חוויות בעלות עוצמה שאין לאדם כלים קוגניטיביים להתייחסות להן, או חוויות שונות שהאדם מעדיף לשים בצד ולא להתמודד איתן (בכולם יש מודעות מלאה).  במצבים אלו תופעה תודעתית, רגשית מודעת הופכת לגופנית, עקב אי יכולת זמנית של מרחב התודעה לעכל ולעסוק  בתכנים מסוימים.
מכאן שסימפטום גופני אינו אלא מצב רגשי שהתודעה מתמירה למצב גופני, עד להבשלה של כוחות חדשים להתמודדות.  ומכאן שסימפטום גופני הוא הנחשב ל”תת מודע” גופני. שהוא זה המכיל את האירוע או הרגש שאינו “מעוכל” עדיין,  וכך הוא הופך למקום אחסון זמני של תופעות נפשיות.

8- דפוסים נפשיים או גופניים, מעידים זה על זה, קשורים זה בזה. דפוס גופני של מצבים פתולוגיים שונים, החל כהליך רגשי תודעתי, שהפך לגופני.
כאשר תהליך רגשי הפך לגופני, הגוף כעת הופך ליסוד החזק מן הנפש. כעת דינאמיקה גופנית מכתיבה את ההליך הרגשי או המחשבתי.
בתחילה התודעה היא זו שהכתיבה, אך לאחר תהליך הסומאטיזציה, אין לכוח המחשבה, לכוח המודעות או לבחירה של האדם – כוח על שינוי ההליך שהפך למטריד בחוויה הפנימית של האדם.
אז תהליך זה הופך לסוג של “כלא” לאדם  ומהווה הפרעה לתהליך האבולוציה שלו.
מכאן שבמצבים גופניים מסוימים, גירוי גופני קל עשוי למעורר הליך רגשי ומחשבתי.

9- מן הזווית התרפאותית: תהליך השחרור מן ה”כלא”, תלוי בהבנת הקשר הפסיכו סומאטי, ותהליך ההתמרה ההדדי שבין שני חלקים אלו. על האדם להכיר את המקום הראשוני שיצר סומאטיזציה.  עליו להכיר את המקום הגופני בו “שקעה” התודעה לתוך מצב גופני מטריד.  עליו לגשת לבחינת התהליך ממקום פתוח לא ביקורתי  וללא שפיטה. וכן עליו לפתח לפתי ולשכלל בתוך עצמו  את יכולת התמלול של תחושה למילים קוגניטיביות מודעות.
אז דפוסים מוקדמים, שלרוב הם עבי כרס, מתחילים “להרזות” להקטין את כוחם על האדם.
אז “בחירה חופשית” חוזרת להיות רלוונטית לאדם.

10- סיכום:
א- האדם מודע לכל מה שחווה.
ב- אין פיצול בתודעה, היא אחת. (אך בה דרגות התפתחות שונות)
ג- הדינאמיקה ה”פסיכולוגית” באדם אינה אלא התהליך הנפשי-גופני, התהליך ה”פסיכו סומאטי”.
כל סימפטום גופני הינו למעשה עדות לדפוס רגשי או סמן לאירועי חיים שנותרו בנפש וממתינים לגדילה ההכרחית.
ד- סימפטום באדם (מן הזווית ההומיאופתית) – סימפטום שניתן להיעזר בו לשם הריפוי, יכול להיות סימפטום בגדר המודע של האדם בלבד. אז הסימפטום בעל ערך טיפולי. סימפטומים אחרים שאינם “מודעים” הם תוצר של חוסר יכולת תמלול, כאשר את הקושי הזה ניתן לעקוף דרך עדויות של קרובים לאדם או דוגמאות של אירועי חיים המבטאים קושי נפשי שאין לו מילים ישירות המסוגלות לבטא את מכלול הקושי.

 

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. שמואל נגר הגב מרץ 15, 2019 בשעה 6:00 am

    אז לפי דבריך אני מבין שהתודעה היא אחת רק שהיא מורכבת מכמה רבדים שלא התפתחו לכדי שהאדם יהיה מודע להבין רובדים אלו .ואולי אחרים קוראים לזה תת מודע.תקן אותי אם היבנתי נכון

השארת תגובה ל-שמואל נגר

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס