ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » גריד 2 עמודות » לקיחת מקרה בהומיאופתיה – חלק א’

לקיחת מקרה בהומיאופתיה – חלק א’

koby דצמבר 22, 2015 1:47 pm אין תגובות

“הבחינה המבדלת של מקרה מחלה, שעבורה אתן כאן רק הנחיות כלליות, שמהן ייקח המטפל בחשבון רק מה ששימושי עבור כל מקרה פרטי, אינה דורשת מן הרופא מאומה מלבד חופש מדעות קדומות וחושים בריאים, תשומת לב בהתבוננות, ונאמנות במציאת תמונת המחלה” (האורגנון של אומנות הרפואה, פרגרף 83 – סמואל האנמן)

עיקר הקושי והמאמץ של המטפל ההומיאופת, הינו בלגעת באמת. האמת בתוכה מצוי המטופל. אין הכוונה לאמת האבסולוטית או לאמת פילוסופית או דתית, אלא לאמת של מקומו של האדם. מהו מצבו האמיתי, ממה נובע מצבו זה? כיצד קרה שחלה. מאיזה גורמים או סיבות? בירור נקודות אלו מברר את הסימפטומים של כלל החולי ומביא לידי הבהירות הנדרשת מן ההומיאופת, על מנת לרפא את המצב בו נתון החולה ולתת את התרופה המתאימה. אם אין בהירות לגבי האמת על מצבו של האדם, הטיפול ירפא חלקית או אפילו לא יעשה דבר, ולכן עיקר מגמתו של ההומיאופת הינה בלגלות את האמת. ברוב המקרים אמת זו הינה מציאות חבויה ואין האדם שש לחשוף אותה, אולי עקב בושה או אי הנוחות הכרוכים בלהודות על דבר מה בחייו, ואולי עקב פצע נפשי עמוק שקשה לבטאו במילים, ובמקרים רבים – האדם עצמו לא מודע ואינו יכול אפילו להתחיל ולפרוט את המציאות הפנימית הבסיסית בתוכה הוא חי, והוא רק יספר על הקושי אותו הוא חווה, קושי שהוא רק ביטוי לדבר מה עמוק יותר. אנשים רבים התרגלו לחיות עם סבל מסוים ומקבלים את מצבם כמציאות נתונה ולא ברת שינוי – כך שבתשאול הם לא יראו את הצורך לדווח או לספר על דבר מה שעשוי להיות עקרוני. מתפקידו של ההומיאופת לגלות ולאבחן היכן יש אפשרות של מידע החשוב לחשיפת האמת הפנימית על מנת לדעת לאחר מכן איזה תרופה לתת ומה מן התרופות תתאים. האנמן מציין – “רק מה ששימושי עבור כל מקרה פרטי” – הוא מציין כי לקיחת המקרה בהומיאופתיה, אינה תהליך של “רכילות ג’וסית” או חפירה שעשויה להיות דבר כואב בעבור המטופל. וכן האנמן מכוון את התשאול לחשיפה המובילה לאמת שדרכה מתגלה התרופה שתרפא את המצוקה של אותו האדם, שזו מטרת התשאול ההומיאופתי. כך שהשיחה ההומיאופתית, על אף שנוגעת ישירות לחיי הנפש של האדם, אין היא תהליך פסיכו תראפי. יש שמטופלים יחושו את התהליך התרפאותי של התשאול ההומיאופתי וזה טוב, אך לא זו מטרתה. תהליך הפסיכותרפיה שייך למקצועות טיפוליים אחרים.

מכיוון שנגיעה במציאות הפנימית של האדם עשויה להיות חודרנית ומידית וישירה מדי בעבור המטופל, יש לבוא לנקודה זו מתוך הבנה, אמפטיה, זהירות, אהבת אדם, ותשומת לב רבה, כדי לאפשר קומוניקציה נכונה שאינה פוגענית ומכילה את הכאב, ויודעת לגעת באמת הפנימית ללא הוספה על הזעזוע הקיים (אם קיים) . האנמן מדבר על ישירות כירורגית במגמה להשגת האינפורמציה אותה הוא מבקש, אך ניקיונו בעת לקיחת המקרה וישירותו נהפך בעצמו לדבר שמרפא, עקב איכות נקייה וכוונה בדבריו שהמטופל יודע ומרגיש, לכן אין בעיה עם הישירות, אך יש לדעת כיצד להגיש אותה. יש ערך לבגרות הנפשית אליה כיוון האנמן בדבריו “חושים בריאים – תשומת לב בהתבוננות” – איכויות המביאות ליכולת הערכה נכונה של אופייה של הקומוניקציה עם המטופל. “נאמנות במציאת תמונת המחלה” – כפי דבריו אינה דבר קל ויש מקומות רבים בהם ניתן לפספס. לנקודה זו יש להוסיף מדבריו את “חופש מדעות קדומות“, שכן כל אדם או מטפל בכול תחום מביא את עצמו ואת מבנה אישיותו לתוך תהליך הטיפול. יש שיטות מסוימות כמו בשיטות מגע טיפולי, או הילינג ורייקי – בהן האדם עצמו הוא הכלי או הצינור לתהליך התרפיה. גם בהומיאופתיה יש אפשרות כזאת, בה המטפל עשוי לערב את אישיותו או דעתו ותפיסותיו בתוך תהליך ההבחנה, דבר זה אינו מן הנמנע ואף עשוי להיות מועיל אם המטפל מכיר את עצמו. מה הגבול ומהו המקום בו דעותיו הפרטיות של המטפל עשויות להפריע לתהליך לקיחת המקרה, ומהם המקומות בהם אין בדעותיו או גישותיו ומבנה אישיותו ?– כל הפרעה לתהליך, זו נקודה הקשורה לתהליך ההתפתחות של מטפל והדרישה שיש ממנו להתפתחות. מטפל במקצוע המוביל לשינוי, ומנחה לשינוי של מצבי גוף ונפש, צריך אף הוא להיות במקום בו הוא בדרך של גדילה והתפתחות. תהליך עצמי של גדילה והתפתחות – הן מביאות בעקבותיהן העמקה של ידיעה עצמית והכרה עצמית, שהיא לבסוף הכלי האמיתי של מטפל הבא למקצוע עם “חושים בריאים“.

לכן על המטפל להיות בעצמו בתוך תהליך של התפתחות וטיפול עצמי, דרכו הוא לומד את עצמו ואת מורכבויותיו, וכך יודע את מגבלותיו ואיכויותיו ומה הם נקודות התורפה או החוזק שיש בידו. תהליך זה אינו קשור רק לעבודת היותו של המטפל – מטפל. אלא לצורך הקיומי להיות אדם טוב יותר כאדם, אדם המשתנה וגדל ומגשים את הפוטנציאל הפרטי שיש בו. דבר שיש לו נגיעה לכל תחום בחייו הפרטיים או הכלליים. למעשה זוהי המחייבות שלו כלפי עצמו כאדם.

“חופשי מדעות קדומות” מאפשר למטפל לראות את החיים ואת המציאות של המטופל באור בהיר ובעיניים פקוחות, ולגעת בנקודות החשובות והעיקריות בנפש האדם, איכות זו מאפשרת לו לראות דבר מה כפי שהוא, מה הוא כשלעצמו, איך חייו של אותו האדם ביחס לעצמו וביחס לפוטנציאל שלו עצמו. בימי קדם קראו ליכולת זו “חוכמת התכונה” – החוכמה שדרכה ניתן לראות את החיים בתכונתם הפנימית, ולראות את תכונת היסוד שבכול דבר ודבר, זוהי תפיסה ישירה של המציאות הפנימית והיכולת להכיר את סגולותיה ואת אפיוניה. תהליך ידיעת הזיהוי של התכונה יסוד שיש לכול דבר קשורה להבנת עיקר וטפל – סובב ומסובב – סיבה ותוצאה, וידיעת מקור נביעתו של דבר מה. ועל כך במאמר הבא.

חוכמת התכונה

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

המעי הדק – עיקרון המגנט

קובי נחושתן פברואר 1, 2022

  “לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ אֱלֹהַי חָפָצְתִּי וְתוֹרָתְךָ בְּתוֹךְ מֵעָי” (תהילים מ’, ט’) 1- המעיים יודעים לספוג, תפקידם לספוג את המרכיבים הנחוצים

מחלות אוטואימוניות חלק ח’ – הרס עצמי – הרצון להפסיק להיות

קובי נחושתן ינואר 30, 2022

משמעות מחלה אוטואימונית: תהליך של הרס עצמי. האדם הורס את עצמו. תוקף את עצמו (מע’ החיסון מזהה חומרים “טובים” כאויבים)

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (57)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (14)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (177)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (14)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס