ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » טבלת הצמחים » asafoetida – פרנסיסקוס הקדוש מאסיזי – הסוככניים 1040- 1240 לספירה – סקירה היסטורית

asafoetida – פרנסיסקוס הקדוש מאסיזי – הסוככניים 1040- 1240 לספירה – סקירה היסטורית

koby מרץ 3, 2015 5:25 pm אין תגובות

נקודות מרכזיות על אספואטידה asafetida

1- אפקט עצבי חזק ומעורר, מערכת העצבים מגורה מאוד, עד לדרגה של עילפון מגירויים חושיים. מבנה עצבי מגורה ומעורר, גורם לתגובות נפשיות קיצוניות של היסטריה, חרדות, התנהגות קוטבית קיצונית. לא ניתן לצפות את התנהגויותיו – גם האדם עצמו לא מזהה את המהירות של השינויים המידיים. מערכת עצבים מגורה – גורמת לריגוש מיני חזק ולנטיות היפר סקסואליות אשר מוצאן מן הגירוי העצבי. הפורקן המיני באספוטידה – עשוי לגרום לעילפון עקב תנועה מהירה של מתח מול ריפיון. נטייה לתנועתיות לא רצונית ולא מבוקרת – או מוגזמת מדי – עקב מתח עצבי הגורם לתנועה ולצורך של פריקת המתח.

2- עקב מערכת עצבית מגורה מדי, נוצר מהלך הפוך של תנועת מעיים – פריסטלטיקה הפוכה. מפי הטבעת ועד לחלל הפה, תנועת העיכול נעה בכיוון ההפוך, דבר שגורם לבחילות, צרבות, הקאות ועוד.

3- עקב גירוי יתר – יש נטייה הפוכה של הרדמות איברים בגוף (דומה לאנקרדיום ) אזורים בגוף ללא תחושה – כמו רדומים.
כך שהציר “חוט השדרה” של הרמדי – נע סביב גירוי עצבי, ומתוך גירוי יתר זה נובעות כל התופעות הרב גוניות של רמדי זה.

נקודות על פרנסיסקוס הקדוש מאסיזי 1182- 1226 לספירה

1- התלהבות דתית אקסטטית, גרמה לו, בעת היותו בכנסיה מתמוטטת, לוותר באחת על כל חייו כבן סוחרים עמידים, ולבחור בחיי פשטות. עירום חסר כול, ללא כול אפשרות להיות ניזון ממקור כלשהו, הוא וויתר על כול חיי הכרך, והפך לנזיר אלוהים הדוגל בסגפנות – פשטות – אכילה צנועה – צמחונות מלאה – לבוש גס ופשוט – נתינה של כל מה שיש בידו לעניים והוא עצמו בחר בחיי עוני וראה בכך מעלה גדולה.

2- הוא החל לבנות את הכנסייה ההרוסה ואנשים רבים הצטרפו עליו, לחיי עוני ופשטות, מתוך התלהבות דתית אקסטטית, שהיא לבדה הספיקה כדי להזין את כלל רקמות הגוף.

3- היה לראשון שגילם על גופו את תופעת “סטיגמטה” – תופעה בה מופיעים על גופו סימני נעיצת המסמרים של צליבת ישו. תופעה שחזרה בחייו פעמים רבות – הפצעים בידיים וברגליים הופיעו בזמן האקסטזה, עד לדרגת עילפון, והחלימו במהירות רבה לאחר היציאה ממצב אקסטטי זה. לאורך ההיסטוריה הנוצרית, היו רבים שאימצו את התופעה הזו, כאשר פרנסיסקוס היה לראשון שגילם זאת בחייו.

4- בחייו הוא והמסדר שלו – קיבלו את ההכרה (שהם עצמם לא כיוונו אליה), מאת הכנסייה הקתולית הרומית השמרנית והעשירה, להיותם מסדר נוצרי לגיטימי. בזמנו מוסד האפיפיור היה חזק ועשיר מאוד, עם תפיסות נוקשות ודוגמטיות אשר מי שחרג מתפיסת הוותיקן, סיכן את חייו בפועל למוות ייסורים קשים. המסדר שלו כונה “מסדר האחים הקטנים” והפך לאחר מותו למסדר הפרנציסקני. מהלך ההכרה של המסדר שלו, עבר דרך מסכת איומים של סכנה להכחדה, אך לבסוף האפיפיור שראה אותו – בעת המפגש הראשון שלהם, חווה את ראשית האמונה שלו עצמו . יש המספרים כי האפיפיור ירד מן הכס ונשק את רגלי פרנסיסקוס, דבר שזיעזע עמוקות את מאמיני הכס הקדוש, שהיה כבר טקסי ומנוון מרוב כוח ועוצמה וכבוד שהכס כבש לעצמו.

5- לפני מותו – הוא ביקש להניח את גופו על הארץ, ולמות מות עניות מוחלטת, בא האמין וחי כך כול חייו.

6- פרנסיסקוס – הלך כנגד הזרם של כלל התרבות הנוצרית בתקופתו – ומרד ללא כול הרמת דגל, פשוט מתוך אמונה אקסטטית שהיא לבדה החזירה את המוטיבים העיקריים של תפיסת הנצרות את עקרי החיים – פשטות, חיי צניעות, נתינה ואהבת הזולת, חיי הקרבה במובן של לחיות למען האחר ולמען הרווחה שלו, חיי דבקות ומסירות טוטלית. ובכך הוא שינה את פניה של הנצרות והוסיף טעם מיוחד למהלך הנוצרי.

אספואטידה בארבעת הרמות –

1- אנרגיה – החמרת לילה בדומה לסיפילינום, באספואטידה – החמרת לילה הינה עקב השקט שבא לעולם מן ה”לילה” והיום שעבר, אספוטידה צריך גירוי ותנועה, ולכן אור ויום משפרים את מצבו ואילו לילה ושקט מחמירים את מצבו – דבר הקשור לגירוי העצבי.

2- זיקה פיזית – מערכת עצבים טעונה ואינטנסיבית, תנועת פריסטלטית הפוכה עקב המתח העצבי.

3- רגשות – דינמיקה מהירה, דיכוטומית וסוערת. נטייה לעילפון מגירוי רגשי חזק. תגובות הסטריות חסרות פרופורציה לסיבת הגירוי או הגורם.

4- מנטלי – או גישת חיים יסודית – קיצוניות בתגובות שיוצרות אפשרות להרס המערכת – הכלל שממנו יוצא אספואטידה לעולם – “כל מה שאני רואה סביבי – אני אעשה ההיפך, ובכוח ורעש רב, גם אם זה יעלה לי בסוף ויגרום לי לנזק, לכן אני אעדיף לעשות את ההיפך בעוצמה רבה ללא קשר לקונטקסט מרד או המחאה. (גישה סיפיליטית מובהקת – גישה המובילה להרס עצמי)

פרנציסקוס מאסיזי תנועה פריסטלטית

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

כליות כ”ה, שלבי ההתפתחות י”ז, העבודה ו’ – ארכיטיפ קי”ח

קובי נחושתן אפריל 1, 2020

י”ד – בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”בן מאה”: אין

כליות כ”ד, שלבי ההתפתחות ט”ז, העבודה ה’ – ארכיטיפ קי”ז

קובי נחושתן מרץ 30, 2020

י”ב – בן שמונים לגבורה: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”גבורה”: ילד זה מגלה את איכות הגבורה במובן

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (77)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (171)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (10)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (15)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס