ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » טבלת הצמחים » סקירה היסטורית – הדסיים myrtales – חלק ב’

סקירה היסטורית – הדסיים myrtales – חלק ב’

koby דצמבר 16, 2014 10:03 pm אין תגובות

המאה השנייה לאלף החמישי (340-440 לספירה)

התרופות ההומאופתיות מן ההדסיים – myrtales – והקבלתם לתקופה הנקובה.

Cajaputum – תחושת התרחבות בלשון, ובאברי הגניטליה. חוויה של הגדלה והרחבה של כל הגוף כולו.

המגמה של כל לאום להתרחב ולגדול – בין אם יש או אין לו את היכולת לכך, דבר שמתאפיין גם בשורה של ההדסיים (ראשונה אם נגיעה בשורה שנייה) שורה צעירה וראשונית, ולכן מגמת התרחבות של לאומים בתקופה זו, שאינה בהכרח ריאלית ביחס לאויב וביחס ליכולתם.

Daphne indica – גודש בגוף כולו, עם תחושת התפזרות של איברים (baptisia- מן הקיטניתיים) תחושת חנק מן הגודש, העיניים כמו יוצאות החוצה, רגישות גבוהה לכאב, חש מבולבל, מפוזר, ללא יכולת מיקוד, וקושי לקבל החלטות. תחושת חום כמו אש באזורים עם גודש.

עמים בתקופה זו חוו עוצמה שהובילה ליציאה להתפוצצות כלפי גורם חיצוני, ללא קשר מה הם רצים להשיג, מלבד הידיעה שיש צורך לכבוש לגדול ולהשיג יותר ועוד – שלל, רכוש, טריטוריה ועוד. רצונם לעוד נבע פשוט מלרצות עוד, תאוות בצע וביזה אונסים ועוד היו אופייניים לוויקינגים, להונים שהצטיינו מאוד בכך, ולשבטי הגרמנים אות כינו הרומאים “ברברים”.

Eucalyptus globulus – תופעות של אף אלרגתיות, גודש באף ויציאה של נזלת מימית רבה. כמו כן – בעיות שתן, עם תחושת לחץ מגודש, תחושה זו הינה גם בחזה. אופי עליז ושמח, קליל, ונוטה להתרגש בקלות וחזק.

עץ האקליפטוס ידוע בשורשיו הארוכים והעמוקים, כדי להגיע למקורות מים. ידוע שלא כדאי לשתול עץ אקליפטוס ליד בית מגורים, שכן שורשיו חודרים הכול, והורסים את היסודות, ביוב ואין פתרון לזה. בתקופה זו – הלאומים בקשו זהות מתוך היותם נלחמים וכובשים טריטוריה. אלרגיות – מאפיינות רגישות לסביבה, וקושי מול הסובב, כמו כן אלרגיות משקפות חוסר ואי וודאות לגבי הגבול של האדם מול גורם שהוא חש מאוים ממנו, וכך חשו לאומים רבים בתקופה זו. תחושת הגודש משקפת מצב של כול פוטנטי שרוצה ומבקש לצאת ולעשות עם האנרגיה הזאת משהו, ועוצמה זו משתקפת בלאומים רבים בתקופה של ההדסיים.

Mezereum – בעיקר תופעות עור קשות מאוד, העור יבש וכרוך, מתקלף, סדוק עד ליציאת דם. הגירוי לא נשלט ומחייב את האדם כמו לעקור את העור המגורה, העור נוטה להתקשות ואז להיסדק. יש כאבים עצביים כמו שהעצב חשוף, תופעות עצביות כגון – נאורלגיה, פציאליס. החמרה מקור ומאוויר קר בכאבי העצב בעיקר. נטייה לכאבי עצמות, בעיקר בלילה.

בעיות עור תמיד משקפות קושי ביצירת גבול אל מול העולם. האדם לא בטוח שהוא יכול הגן על עצמו והוא חש חשוף. הוא אינו בטוח במרכז שיש לו והאם אותו מרכז יציב מספיק. הוא חש סכנה של העלמות, דיפוזיות. זו הייתה התחושה של חכמי התלמוד, שניסו לגדר את העם היהודי סביב להלכה “מאז חורבן הבית – אין לו להקב”ה אלא ד’ אמות של הלכה”. גידור זה היה כמובן הכרחי, למען שמירה על הצביון הלאומי של העם היהודי, וכמו בביטוי הפתולוגי של mezereum – היה להם כאבים בעצמות- כאבים עצביים, דבר שמלמד עד לאן מגיעה המצוקה, עד לעצם ולעצב ממש. כך שחכמי התלמוד חשו איום קיומי עצום, והבנה זו של צורך להמשך החזון היהודי, חייב אותם לפעול למען יצירת גבולות הלכתיים ברורים ונוקשים – עד לפרטי כול קצוות חיי אדם.

Syzygium jambolanum – רמדי ראשי ומידי להורדת ואיזון סוכרים בדם, הרמדי המרכזי לנושא זה בכול המטריה מדיקה, מועיל לכול התופעות והנגזרות של נזקי מחלת הסוכרת, כגון – בעיות בכלי הדם, בעיות עור וכיבים בעור שנובעים מסוכר לא מאוזן ועוד.

Syzygium מתאר את מפלתה ההדרגתית של רומא, הרמדי עוסק בניהול נכון של “מתיקות החיים”, המתיקות של החיים עברה ניצול abuse – עד להרס של כול רקמה בגוף עם סכנה לחיים ממש, ניהול אובססיבי ונהנתי, ללא ביקורת וגבול, עם פרברטיות לגבי הניצול של כול דבר שמביא להנאה. שלמה המלך אומר “מצאת דבש – אכול דייך, לבל שבאת והקאתו”. אצל הרומאים לא היה שובע, הם אכלו וניצלו וטרפו ללא היכר – את כל מה שנקרה בדרכם עד לניוון ומפלה. מתיקות החיים, יש לה צד שעשוי להוביל להתמכרות, כאשר ה”גבול” הנכון של כמה יש לצרוך מייצר את היכולת באמת ליהנות ממתיקות החיים.

מכן ניתן לראות כיצד יש הקבלה מעניינת ומדויקת בין התרופה ההומאופתית לבין התקופה המקבילה לה בהתפתחות האנושות, וברצף של אירועי ההיסטוריה. כמו כן עולם הצומח היה פה הרבה לפני האירועים ההיסטוריים, כך שהטבלה מראה כיצד עולם הצומח מהווה ומייצר את האקלים שלתוכה צומחת דווקא תרבות מסוימת.

סוכרת סיזיגיום. אקליפטוס

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

כליות כ”ה, שלבי ההתפתחות י”ז, העבודה ו’ – ארכיטיפ קי”ח

קובי נחושתן אפריל 1, 2020

י”ד – בן מאה כאילו מת ועבר ובטל מן העולם: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”בן מאה”: אין

כליות כ”ד, שלבי ההתפתחות ט”ז, העבודה ה’ – ארכיטיפ קי”ז

קובי נחושתן מרץ 30, 2020

י”ב – בן שמונים לגבורה: איכויות של ילד הנולד עם נטייה מולדת ל”גבורה”: ילד זה מגלה את איכות הגבורה במובן

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

קטגוריות
  • Uncategorized (2)
  • איברי הנפש (19)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (77)
  • הומאופתיה (107)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (44)
  • לקיחת מקרה (5)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מיאזמות (17)
  • סדנאות (18)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (3)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (171)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (10)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (15)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס